شناسهٔ خبر: 60554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان:

تشریح تمهیدات جاده‌ای استان خوزستان برای بازگشت زائران / خروج ۷۳۱ هزار زائر از مرزهای استان خوزستان تاکنون  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به خروج ۷۳۱ هزارنفری زوار از مرزهای استان خوزستان تمهیدات جاده‌ای را برای بازگشت زائران اربعین تشریح کرد.

غلام عباس بهرامی نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازگشت زائران از دو مرز شلمچه و چذابه آغازشده است گفت: تا امروز در مرز شلمچه درمجموع ۴۹۷ هزار زائر خارج و ۱۱۴ زائر بازگشته‌اند که این میزان به تفکیک شامل خروج ۳۹۵ هزار زائر ایرانی و ۱۰۲ هزار زائر غیر ایرانی است و بازگشت  ۱۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۲ هزار زائر غیر ایرانی به کشور است.

وی بابیان اینکه درمجموع ۲۳۴ هزار زائر از مرز چذابه خارج‌شده و بیش از ۵۴ هزار زائر از این مرز بازگشته‌اند تصریح کرد:این میزان به تفکیک در مرز چذابه شامل خروج ۲۳۰ هزار زائر ایرانی و ۴ هزار زائر غیر ایرانی همچنین بازگشت ۵۲ هزار زائر ایرانی و ۲ هزار و ۶۰۰ زائر غیر ایرانی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان به کاهش ۲۰ درصدی رفت زائران از مرز شلمچه و ۴۰ درصدی مرز چذابه نیز اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای بازگشت زائران از مرزهای دوگانه استان خوزستان گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای بازگشت زوار برنامه‌ریزی‌شده است که شامل برنامه‌ریزی دقیق برای ناوگان مسافربری به مقاصد سراسر کشور می‌شود زیرا زائران عمدتاً قصد بازگشت به محل زندگی خود رادارند و همین امر باعث شده تا طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تعداد اتوبوس‌های موردنیاز تخمین زده شود تا مردم با مراجعه به پایانه‌های مسافربری عمومی تدارک دیده‌شده در دو مرز با کمبودی در این حوزه مواجه نشوند.

بهرامی نیا با اعلام اینکه محدودیت‌های ترافیکی ایام بازگشت زوار اربعین را پلیس راهور ناجا اعلام خواهد کرد اظهار کرد: درمجموع غیر از محدودیت‌های ترافیکی که در مدت رفت زوار شامل ممنوعیت عبور کامیون از برخی از مسیرها وجود داشت محدودیت خاص دیگری برای ایام بازگشت زوار در نظر گرفته نشده است.

نظر شما