شناسهٔ خبر: 60612 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعیت هلال احمر تصویب شد؛

استفاده از خانه‌های داوطلب هلال احمر در برنامه بازآفرینی شهری پایدار/ برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با مفهوم بازآفرینی

جلسه در نشست مشترک اجرایی کردن تفاهم نامه شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، استفاده از خانه‌های داوطلب جمعیت هلال احمر برای اهداف برنامه بازآفرینی شهری پایدار و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در محلات هدف بازآفرینی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، حبیب خراسانی، رییس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات این شرکت با اشاره به این خبر اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاه های مختلف، به ویژه دستگاه هایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، یکی از مهمترین اولویت هایی است که در شرکت بازآفرینی شهری ایران دنبال می شود. بر این اساس سال گذشته تفاهم نامه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

خراسانی در ادامه تاکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های اجرایی، مدیریتی، حمایتی، علمی، پژوهشی، آموزشی طرفین برای اجرایی کردن سیاست ها و برنامه های کلی بهسازی و نوسازی بافت های تاریخی، فرسوده و ناکارآمد شهری و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و روستاهای در حریم شهرهاست.

او در ادامه خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران با نمایندگان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نحوه همکاری این دو ارگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته این مسئول، در این جلسه، استفاده از ظرفیت خانه های داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در استان های مختلف کشور، در کنار استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری شرکت بازآفرینی شهری ایران برای پیشبرد اهداف موردنظر، پیشنهاد شد که با تایید همه اعضا به تصویب رسید.   

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، خانه های داوطلبی که آمادگی ورود به موضوعات مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعیت هلال احمر در محله های هدف را دارند، توسط کارگروهی متشکل از اعضای هر دو نهاد شناسایی و آماده نقش آفرینی در محلات هدف بازآفرینی شوند.

رییس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف شرکت بازآفرینی شهری ایران آموزش و توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی است، گفت: در همین راستا، مقرر شد معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تعریف دوره های آموزشی مشترک، مباحث مهم و کلیدی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را در کنار دیگر دوره های آموزشی خود برای گروه های ساکن در محله های هدف بازآفرینی شهری، برگزار کند.

خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده خانه های داوطلب واجدالشرایط که آماده همکاری مشترک در حوزه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، توانمند سازی و حتی موضوعات کالبدی و تاب آوری هستند، شناسایی و معرفی می شوند و از ظرفیت این خانه ها برای توسعه فرهنگ بازآفرینی شهری و توان افزایی ساکنان حداکثر استقاده خواهد شد./

نظر شما