شناسهٔ خبر: 60615 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه طی دو روز آینده در گیلان و مازندران/ ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته در نیمه شمالی کشور / آغاز بارش‌ها در سواحل خزر با نفوذ جریانات شمالی

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در مناطقی از شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور، بارش باران پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در مناطقی از شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور، بارش باران پیش‌بینی شد.

این سامانه بعدازظهر به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و از اواخر وقت امروز با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، بارش پراکنده باران در سواحل غربی دریای خزر شروع می‌شود.

فردا پنجشنبه گستره بارش علاوه بر سواحل غربی دریای خزر، سواحل مرکزی و شرقی، غرب خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت و روز جمعه بارندگی در این مناطق تداوم خواهد یافت.

بیشینه بارندگی روز پنجشنبه در گیلان و نیمه غربی مازندران و روز جمعه در گیلان، مازندران و مناطقی از اردبیل پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه هم بارش در ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و سمنان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوا روز پنجشنبه در استان‌های گیلان و اردبیل بین ۶ تا ۸ درجه و روز جمعه در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش یافته و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

براساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل شب پنجشنبه و طی روز جمعه به سبب وزش باد شدید، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج به حدود  یک و نیم  تا ۲ متر خواهد رسید.
همچنین از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه، دریای خزر نیز به سبب وزش باد نسبتا شدید، مواج پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج به حدود  یک تا یک و نیم متر خواهد رسید.
از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

شایان ذکر است از امشب و طی فردا پنجشنبه برای پاره‌ای از مناطق خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردو خاک طی روز جمعه برای نوار شرقی و همچنین شرق هرمزگان وزش باد شدید وگردوخاک و در مناطق زابل توفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما