شناسهٔ خبر: 60616 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه اول شرکت ساخت و توسعه در تحقق دولت الکترونیک

سر در ساختمان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ارزیابی اقدامات و خدمات در تحقق دولت الکترونیک از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به کسب رتبه نخست در بین ۹۳ دستگاه اجرایی کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند تا برنامه‌‌ها و اهداف خود را همسو با شاخص‌های توسعه دولت الکترونیک اجرا کنند و شرکت ساخت و توسعه با برنامه‌ریزی در این راستا به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات توانست در بین ۹۳ دستگاه اجرایی دولت از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران رتبه نخست را کسب کند.

 تاکنون ارزیابی‌های در چهار مرحله صورت گرفته است و در نوبت چهارم، شرکت ساخت و توسعه  در حوزه برنامه‌های تعاملی، تراکنشی، یکپارچگی و مشارکتی  موفق به کسب رتبه اول شد که نسبت به ارزیابی نوبت سوم، ۷ رتبه ارتقا پیداکرده است.

 در همین راستا از سوی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا به‌منظور ایجاد و هماهنگی در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الکترونیکی و اجرای آن، کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی تشکیل دهند و این موضوع به استناد ماده ۵ "ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک" باید اجرایی شود.

اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات و پیاده‌سازی وب‌سرویس‌های دستگاه اجرایی در مرکز ملی تبادل اطلاعات و ارائه خدمات به سایر دستگاه‌ها بخش دیگری از  شاخص‌های ارزیابی دوره پنجم است که از سوی این شورا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است.

اتصال به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان و ارائه خدمات در سکوی دولت همراه نیز بخش دیگری از شاخص‌های ارزیابی مرحله بعدی تحقق دولت الکترونیک است.

نظر شما