شناسهٔ خبر: 60649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار هفتگی بنادر و دریانوردی؛

سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردتومانی بخش خصوصی در بنادر کشور/رایزنی ایران و قزاقزستان برای راه اندازی مسیر رو-رو در دریای خزر

گزارش آخر هفته سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردتومانی بخش خصوصی در بنادر کشور، اعلام آمادگی سازمان بنادر برای مشارکت بخش خصوصی در بنادر ایران، اعلام آمادگی ایران و قزاقزستان برای راه‌اندازی مسیر رو-رو در دریای خزر، بهره برداری کامل از ترمینال ۲ کانتینری بندر شهیدرجایی، اتمام مطالعات پدافند غیرعامل در بنادر امام‌خمینی و بندر شهیدرجایی بخشی از اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آمادگی سازمان بنادر برای مشارکت بخش خصوصی در بنادر کشور

هفته گذشته، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ا اعلام این مطلب که تاکنون ۱۲ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور انجام شده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا برای ارتباط بیشتر با نمایندگان اتاق ایران و نمایندگان استان‌های ساحلی جلسات مستمر و مداومی داشته باشیم.

همکاری ایران با کشورهای صاحب بندر در دنیا برای تهیه و انتشار نقشه‌های الکترونیکی دریایی

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که ایران جزو مهمترین کشورهایی در منطقه است که تهیه نقشه‌های الکترونیکی دریایی را برعهده دارد، گفت: نقشه‌های الکترونیکی دریایی به صورت مکرر و مستمر، تهیه، به روز و منتشر می‌شوند و کیفیت آنها متناسب با استانداردهای روز دنیا ارتقا می‌یابد.

بهره‌برداری کامل از ترمینال ۲ کانتینری بندر شهیدرجایی

محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملیات جابجایی ٨ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی با وزن بیش از یکهزار و ۷۵۰ تن با موفقیت به پایان رسید.

اعلام آمادگی ایران و قزاقزستان برای راه‌اندازی مسیر رو-رو در دریای‌خزر

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از توافق با قزاقستان بر سر ۱۰۰۰ پروانه تردد برای سال آینده خبر داد و گفت: همچنین طرف قزاقی آمادگی خود را برای شرکت نشستی بر سر راه‌اندازی مسیر رو-رو از بنادر انزلی و امیرآباد به بندر آکتائو طی ماه‌های آینده اعلام کرد.

اتمام مطالعات پدافند غیرعامل در بنادر امام خمینی و شهیدرجایی

چنگیز جوادپور مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و HSE سازمان بنادر با اعلام افزایش بازدارندگی و پدافند غیرعامل بنادر در برابر حملات زیستی و سایبری از تصویب ساختار پدافند و مدیریت بحران در بنادر بزرگ بازرگانی کشور و انجام مطالعات پدافند غیر عامل در دو بندر امام‌خمینی (ره) و شهید رجایی به عنوان مراکز مهم و حیاتی، خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های ترابری با انجام حمل و نقل ترکیبی در مراکز لجستیک

مهدی صفری‌مقدم مدیرکل طرح جامع و مدلهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات سند آمایش مراکز لجستیک کشور که بر اساس آن ۵۸ پهنه در کشور جهت ایجاد انواع مراکز لجستیک پیش‌بینی شده است گفت: با پیاده‌سازی مفاد سند آمایش مراکز لجستیک شاهد کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های مستقیم و جانبی بخش حمل‌ونقل در کشور خواهیم بود.

ضرورت  توسعه گردشگری دریایی با تعریف پروژه‌های بندر بزرگ

اسدالله عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور پتانسیل بالای در ترانزیت، صادرات، واردات، گردشگری دریایی دارند که با همکاری سایر سازمان‌ها می توان در جهت توسعه بنادر و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حرکت کرد.

نظر شما