شناسهٔ خبر: 60656 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

لوکوموتیو وزارت راه و  شهرسازی در جهت تسکین آلام مردم حرکت خواهد کرد/ امسال استان های آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی وصل می شوند/ ظرفیت جابجایی مسافران در اربعین ۳۸ درصد افزایش یافت

گزارش آخر هفته پیشرفت ۴۰ درصدی مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل کشور، ایجاد گیت خاص برای مسافران اربعین در ایستگاه تهران، ایجاد دو محور جدید حمل بار در راه‌آهن شرق، حمل اولین محموله فولاد آلیاژی یزد با ناوگان ریلی، رشد ۷۰  درصدی حمل کالای صادراتی از مرز ریلی سرخس و پذیرش و اعزام ۱۳۰ هزار صندلی روزانه در راه اهن جنوب سایرعناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

لوکوموتیو وزارت راه و  شهرسازی در جهت تسکین آلام مردم حرکت خواهد کرد

وزیر راه و  شهرسازی در نخستین روز کاری خود در ساختمان دادمان با تأکید بر اینکه لازم است تا اقدامات این وزارتخانه بازنگری و  بازمهندسی شود گفت: به‌گونه‌ای لوکوموتیو وزارت راه و شهرسازی در آینده حرکت خواهد کرد که در جهت تسکین آلام مردم باشد.

مهندس محمد اسلامی، در مراسم استقبال از وی در بدو ورود به ساختمان دادمان این وزارت خانه در جمع معاونان، مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه بابیان اینکه از خداوند منان که توفیق خدمت در این جایگاه به بنده ارزانی داشت سپاس گذارم گفت: در این لحظه که در جمع خانواده راه و شهرسازی قرارگرفته‌ام بسیار خرسندم و امیدوارم که به‌عنوان یک خادم بی‌ادعا همراه همدیگر برای مردم شریف و عزیز ایران گام مثبتی برداریم.

امسال استان های آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی وصل می شوند

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مسکن مهر، مجموعه مسکونی خصوصی در قالب شرکت تعاونی یا اقدام فردی برای ساخت است اما دولت، همچنان خود را به تأمین زیرساخت های آن متعهد می داند.

محمدباقر نوبخت در ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت با اشاره به بازدید از مجموعه مسکن مهر این شهر، اظهار داشت: مقرر شد آنچه نهادهای مربوطه در مورد زیرساخت ها می توانند تا سال جاری انجام دهند را اطلاع دهند تا اعتبار آن مشخص و پرداخت شود.

ظرفیت جابجایی مسافران در اربعین ۳۸ درصد افزایش یافت

معاون مسافری راه‌آهن گفت: این شرکت در سال جاری با اختصاص ۷۳۶ قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت اول خود را در این ایام خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داده است.

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر در تشریح اقدامات شرکت راه‌آهن در اربعین حسینی گفت: این تعداد قطار ظرفیتی بالغ بر ۳۰۶ هزار نفر- صندلی را شامل می‌شود که نسبت به سال گذشته حکایت از افزایش ۳۸ درصد افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در ایام اربعین دارد.

پیشرفت ۴۰ درصدی مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل کشور

مدیرکل طرح جامع و مدلهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات سند آمایش مراکز لجستیک کشور که بر اساس آن ۵۸ پهنه در کشور جهت ایجاد انواع مراکز لجستیک پیشبینی شده است گفت: با پیاده‌سازی مفاد سند آمایش مراکز لجستیک شاهد کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های مستقیم و جانبی بخش حمل‌ونقل در کشور خواهیم بود.

مهدی صفری مقدم به تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص شناسایی پهنه‌های بهینه جهت احداث مراکز لجستیک در کشور پرداخت و اظهار داشت: ایجاد مراکز لجستیک پیش از آنکه طی یکسال اخیر به صورت جدی در معاونت حمل‌ونقل مورد پیگیری قرار گیرد، در احکام برنامه های توسعه با عناوینی همچون ایجاد پارک‌های پشتیبانی و پایانه‌های بارگنج و با هدف ایجاد زیرساختهای مورد نیاز لجستیک درکشور مطرح گردیده بود.

ایجاد گیت خاص برای مسافران اربعین در ایستگاه تهران

مدیر کل راه آهن تهران گفت: زائران حسینی از گیت مخصوص ایستگاه راه‌آهن تهران و به صورت روزانه با ۱۲رام قطار فوق العاده ایام اربعین به مسیرهای مرزی می‌روند.

عابدین هادی نژاد مدیر‌کل راه آهن تهران بابیان این خبر و اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای سهولت دسترسی زائران به خدمات ریلی، گفت: تدابیر ویژه‌ای برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قطارهای مسافربری در استان تهران اتخاذ شده و به همین منظور، یک گیت خاص برای مسافران اربعین در ایستگاه تهران اختصاص یافته تا زائران دارای بلیت قطار اربعین به سهولت از آن تردد کنند.

تمهیدات راه‌آهن جنوب برای زائران اربعین

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به تمهیدات این منطقه برای زائران اربعین گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۳۰ هزار صندلی قطار برای اعزام و پذیرش در استان خوزستان تدارک دیده‌شده است.

عبدالکریم درویش زاده با تأکید بر اینکه ریل باس خرمشهر به شلمچه و بالعکس به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین است گفت:این ریل باس از ۲۸ مهرماه آمادگی اعزام رایگان زائران را داشته و تا زمانی که تمام زائران برگردند این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت که با توجه به آمارهای سال گذشته به نظر می‌آید تا ۱۵ آبان ماه سر این قطار ادامه داشته باشد.

رشد ۷۰  درصدی حمل کالای صادراتی از مرز ریلی سرخس

 در هفت‌ماهه نخست سال جاری، ۳۹۴ هزارتن کالای صادراتی به مقاصد کشورهای آسیای میانه بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که این مقدار بیشترین میزان در چهار سال گذشته بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان با اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق به اقتصاد مقاومتی و همچنین با توجه به مزایای حمل‌ونقل ریلی ازجمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی، رشد ۷۰ درصدی حمل کالاهای صادراتی غیرنفتی به آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس را شاهد بوده‌ایم.

حمل اولین محموله فولاد آلیاژی یزد با ناوگان ریلی

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف سوخت، اولین محموله شمش فولاد بوسیله ناوگان ریلی راه‌آهن منطقه یزد از مبدا فولاد آلیاژی یزد به مقصد فولاد کاشان بارگیری شد.

به منظورکاهش مصرف سوخت، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری جاده‌ها، اولین محموله شمش فولاد به وزن یک هزار و۲۰۰ تن ازمبدا فولاد آلیاژی یزد به وسیله ۱۹ واگن بارگیری و در فولاد کاشان تخلیه شد که پیش بینی می‌شود با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و اعلام نیاز بخش خصوصی، سالانه نزدیک به ۱۱۰ هزار تن محموله بوسیله ناوگان ریلی در این مسیر منتقل شود.

ایجاد دو محور جدید حمل بار در راه‌آهن شرق

 مدیر کل راه‌آهن شرق گفت: دو محور جدید حمل بار به مقصدهای بندرعباس و میان دشت توسط راه آهن شرق ایجاد شد.

حسن ماسوری مدیر کل راه‌آهن شرق با بیان این مطلب گفت: شرکت فرآوری خصوصی به عنوان یکی از مشتریان جدید برای اولین بار ۳۳ واگن کنسانتره زغالسنگ را از ایستگاه معدن پروده به زرین شهر اصفهان توسط راه آهن شرق حمل کرد. وی افزود: شرکت فولاد ریل جنوب برای اولین بار در مسیرجدید مجتمع دولتی سنگان به میان دشت ۱۸ واگن گندله آهن حمل کرد تا یک مسیر تازه ایجاد شود.

نظر شما