شناسهٔ خبر: 60661 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تداوم بارش باران در سواحل خزر و استان های شمالی کشور/ نفوذ هوای سرد و کاهش دما در استان‌های گیلان و مازندران/ تهران سرد می شود

آب و هوا امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، روزهای پنجشنبه و جمعه بارش باران و وزش باد در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران پیش بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، روزهای پنجشنبه و جمعه بارش باران و وزش باد در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران پیش بینی شد.

بیشینه بارش، امروز و فردا جمعه در گیلان و مازندران خواهد بود و و روز جمعه بارش در ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و سمنان به شکل برف رخ خواهد داد. شنبه بارش پراکنده در سواحل دریای خزر دور از انتظار نیست.

همچنین با نفوذ هوای سرد، دمای هوا امروز در استان‌های گیلان و اردبیل بین ۶ تا ۸ درجه و فردا در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش یافته و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

براین اساس از بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین دریای خزر مواجه پیش‌بینی می‌شود.

امروز برای پاره‌ای از مناطق خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردوخاک و طی روز جمعه برای نوار شرقی و همچنین شرق هرمزگان وزش باد شدید و گردوخاک و در منطقه زابل توفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی ابری همراه با وزش باد را شاهد بود که انتظار می رود بعدازظهر بر شدت آن افزوده شود و این شرایط طی دو روز آینده هم تداوم خواهد داشت.

بیشینه دما امروز در پایتخت ۱۵ درجه بالای صفر بود که انتظار می رود با نفوذ هوای سرد از نیمه شمالی کشور، روند کاهشی تا دو درجه را تجربه کند. فردا صبح هم کمینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

خنک ترین مرکز استان امروز زنجان با دمای ۲ درجه زیر صفر بود و در مقابل گرم ترین مراکز استان هم طبق گزارش های هواشناسی بندرعباس با دمای ۳۲ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۲۷ درجه بودند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور به همراه شرایط جوی آنها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما