شناسهٔ خبر: 60704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان همدان؛

حدود ۳ هزار ناوگان استان در ایام اربعین معاینه فنی شدند

کامیون سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از انجام معاینه فنی حدود ۳ هزار دستگاه ناوگان استان در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی وصالی در گفتگویی اظهار داشت: از ابتدای طرح(یکم تا یازدهم آبان ماه) حدود سه هزار ناوگان سنگین و نیمه سنگین باری و مسافربری استان به مراکز معاینه فنی در سطح استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت خودروها از تمام ابعاد فنی در این مراکز یادآور شد: تست ترمزها، سیستم روشنایی، آلایندگی خودرو، لاستیک‌ها و جلوبندی از جمله آزمایش‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی به شمار می‌رود.

وصالی، تعداد مراکز معاینه فنی در استان را ۶ مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: همه مراکز صدور معاینه فنی خودروها در این ایام به وسایل نقلیه سنگین به ویژه اتوبوس‌ها خدمات ویژه ارائه دادند.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به تجهیزات ایمنی و معاینه فنی ناوگان اتوبوسی در این ایام یادآور شد: مدیران شرکت‌های حمل و نقل به شکل روزانه و مستمر  نسبت به کنترل و نظارت ناوگان دقت نظر لازم را داشتند.

وصالی بر ضرورت معاینه فنی ناوگان تأکید و تصریح کرد: کارت هوشمند ناوگان فاقد کارت معاینه فنی غیرفعال می شود.

این مسئول همچنین به فعالیت مراکز امداد فنی خودرو در سطح محورهای مواصلاتی استان در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت: در ایام اربعین ۲ مرکز امداد فنی خودرو زیر نظر این اداره کل در سطح محورهای ارتباطی استان خدمات رسانی کرده و به رفع نواقص فنی خودروهای عبوری اقدام کردند.

 

نظر شما