شناسهٔ خبر: 60714 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ورود سامانه بارشی امروز از جنوب غرب کشور / بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی

آب و هوا براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از جنوب غرب به تدریج وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از جنوب غرب به تدریج وارد کشور می‌شود.

فعالیت این سامانه فردا در استان‌های واقع در نوار غربی کشور و به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

در همین خصوص برای فردا یکشنبه پیش‌بینی می‌شود در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده باران رخ دهد.

همچنین از بعدازظهر یکشنبه در جنوب استان خوزستان وزش باد همراه با خیزش گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

دوشنبه و سه‌شنبه فعالیت این سامانه روی نیمه غربی کشور تشدید می‌شود.

برای دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه و روز سه‌شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

طی روز سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، استان اردبیل، ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی و شرقی دور از انتظار نیست.

امروز و با شدت کمتر در روز یکشنبه در استان سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.

براساس نقشه های هواشناسی امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و برای فردا یکشنبه تمام مناطق خلیج فارس و روز دوشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع موج در برخی مناطق به حدود یک و نیم متر خواهد رسید. 

همچنین روز دوشنبه در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابر ، وزش باد شدید، رگبار باران و افزایش ارتفاع موج تا حدود یک متر پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما