شناسهٔ خبر: 60743 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار آستارا خبر داد:

خروج بیش از ۶هزار زائر خارجی اربعین حسینی از بندر آستارا به کشورشان

بندر آستارا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بیش از ۶هزار نفر از زائرین خارجی شرکت کننده در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی از طریق مرز آستارا به کشورشان بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، یونس رنجکش اظهار داشت: این زائرین در حدود ۲۰ روز پیش از طریق مرز آستارا وارد کشورمان شده و به کشور عراق و کربلا عازم شده بودند و هم اکنون در حال باز گشت به کشورشان هستند.

وی یادآور شد: بازگشت این زائرین از روز چهارشنبه گذشته آغاز و تاکنون شامل ۱۰۰ کاروان می شود.

وی ادامه داد: همانند استقبال از ورود زائرین خارجی به کشورمان در آستارا مراسم بدرقه نیز به همراه تمهیدات لازم برای تشریفات گمرکی آنان با همکاری دستگاه های اجرایی و گذر مرزی در حال انجام است.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی بندر آستارا یادآور شد: در سال جاری برای شرکت در مراسم جهانی اربعین حسینی شاهد ورود ۱۲۰۰۰نفر از اتباع کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، منطقه قفقاز و گرجستان بودیم که در مقایسه با ۹۰۰۰ نفر سال گذشته ۳۰۰۰ افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی و دسترسی بهتر برای خروج از کشور شمار زائرین خارجی که از مرز بیله سوار وارد کشور شده  بودند از طریق مرز آستارا انجام می شوند.

رنجکش تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از طریق نیروی انتظامی، پلیس گذرنامه و دفتر نهاد ریاست جمهوری تمهیدات لازم برای خروج زائرین خارجی از مرز آستارا فراهم شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ضمن تشکر از کلیه عوامل دست اندرکار در استقبال و اسکان و پذیرایی از زائرین خارجی اربعین حسینی  اضافه کرد: مهمترین اقدامات در این زمینه با مدیریت مردم بوده است و میزبانی مردم آستارا در این زمینه چشمگیر است.

وی همچنین از رضایتمندی مسئولان کشوری و استانی از خدمات ارائه شده در آستارا برای زائرین خارجی و تقدیر و تشکر از فرمانداری و ستاد اربعین  حسینی شهرستان آستارا خبر داد.

نظر شما