شناسهٔ خبر: 60747 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان خبر داد:

ارسال حداکثری ناوگان برای بازگشت زائران حسینی/تمهیدات شبانه‌روزی راهداری در کریدور شمال به جنوب استان

اربعین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در ایام تردد زائران حداکثر ناوگانی که در داخل استان فعال بود، به مرز مهران اعزام و روزانه حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ واحد اتوبوس ارسال شد و کریدور شمال، جنوب از مسیر سقز به سنندج و سنندج به کامیاران و کرمانشاه مسیر اصلی درگیر تردد زائران بود که با تمهیدات شبانه‌روزی فعالین کرد.

سیدالبرز حسینی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تردد در محورهای بازگشت زائران اربعین در مرزهای استان گفت: با شروع  طرح اربعین حسینی جلساتی را با کمیته‌های مختلف اعم از راهدرای، واحدهای تابعه اداره کل، اداره کل گمرک، شرکت نفت و پلیس راه و مرزبانی و برگزار کردیم و با شروع طرح، حداکثر ناوگانی که در داخل استان فعال بود، به مرزی که به عنوان مرز معین و مرز مهران تعیین شده بود، اعزام شد.

این مدیر استانی توضیح داد: در روزهای اخیر روزانه حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ واحد اتوبوس ارسال کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی در این باره نداشتیم. ضمن آنکه سفرهای استانی را نیز توانستیم مدیریت کنیم. گشت‌های راهداری فعال‌تر شد و گشت‌های پلیس راه حضور پررنگ‌تری داشتند و همکاران به طور طور شبانه‌روزی در پایانه‌های مسافربری سطح و مرکز استان حضور داشتند و با پایان یافتن طرح نیز مشکل خاصی پیش نیامد.

حسینی اضافه کرد: برای بازگشت نیز هماهنگی‌های اولیه مانند تقویت نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و حضور پلیس راه و گشت‌های راهداری در حوزه استحفاظی استان و مجتمع‌های رفاهی فعال‌تر شد.

وی با اشاره به تمیهدات محور درگیر تردد هفته‌های اخیر توضیح داد: کریدور شمال، جنوب از مسیر سقز به سنندج و سنندج به کامیاران و کرمانشاه، مسیر اصلی درگیر تردد زائران بود و ما گشت‌های و تمهیدات اصلی را در این مسیر مستقر کردیم./  

نظر شما