شناسهٔ خبر: 6076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديرکل راه و شهرسازی گلستان تاکيد کرد:

لزوم مشارکت پيمانکاران در جذب اعتبارات عمرانی

هم انديشي با پيمانكاران گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه جذب اعتبارات عمرانی از دغدغه‌های مهم اداره کل است، خواستار مشارکت پیمانکاران و مشاوران در جذب و هزینه کرد این اعتبارات برای توسعه استان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در جلسه با پیمانکاران و مهندسین مشاور و همکار این اداره کل، با تبریک سال جدید و قدردانی از حضور پیمانکاران در این نشست، افزود: در این راستا می طلبد پیمانکاران و مشاوران با افزایش نوبت های کاری پروژه های عمرانی خود، به جذب این اعتبارات و هزینه کرد آنها در جهت توسعه استان ظرف سه ماه آینده (پایان سال مالی ۹۳) کمک کنند.

رستمی از پیمانکاران و مشاوران خواست که با عزم و اراده در جذب و هزینه کرد اعتبارات عمرانی حوزه راه و شهرسازی تلاش مضاعف داشته باشند و با نحوه عملکرد و هزینه کرد آنها اعتماد مسوولان بالادست را به مجموعه جلب کنند.

وی پیمانکاران و مشاوران را، آبادگران و بازوان فکری و اجرایی اداره کل دانست و گفت: رویکرد اداره کل به مشاوران و پیمانکاران، رویکرد برد - برد است و در راستای وظیفه مندی کارفرمایی خود، نگاه ما در ابتدا حمایت، هدایت و راهنمایی و سپس، نظارت بر عملکرد آنان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به ابلاغ اعتبارات عمرانی اداره کل در سال ۹۳ اشاره کرد و  گفت: پیمانکاران و مشاوران تنها اشخاص حقوقی و گردانندگان چرخه اقتصادی استان هستند که براساس ضوابط و مقررات می توانند این منابع را در جهت توسعه استان هزینه کنند.

رستمی افزود: دقت و توجه به موازین فنی مانند مقدسات درهزینه کرد این اعتبارات برای اداره کل ارزش دارد.

وی میزان اعتبارات عمرانی ابلاغ شده اداره کل را در سال ۹۳ بیش از يكهزار و ۴۰۰ ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶۶۵ میلیارد ریال از این اعتبارات از محل منابع ملی و استانی تخصیص یافته است که با توجه به درایت و سیاست های دولت تدبیر و امید و مطابق پیش بینی ها و مذاکرات انجام شده با مقامات ملی و استانی، امیدواریم این رقم به يكهزار و ۲۰۰ میلیارد ريال برسد.

رستمی اظهار کرد: برای اینکه اعتبارات ابلاغ شده براساس تعاریف بودجه ای و توزیع انجام شده به دست مجریان ذیصلاح سپرده شود، در سال ۹۳ بیش از ۱۷۰ فقره قرارداد اعم از معاملات متوسط، بزرگ و غیره به مبلغ يكهزار و ۲۸۰ ملیلیارد ريال با ۷۰ شرکت  پیمانکار و مشاور، منعقد شد.

این مقام اقتصادی گلستان متذکر شد: واگذاری مناقصات به پیمانکاران غیر بومی در این قراردادها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهارکرد: این اداره کل بشدت دنبال تغییر شاخص های توزیع منابع که روند ۶۰ ساله در استان دارد، است تا توزیع منابع براساس شاخص های واقعی عملکردی و و ظرفیتی استان تعیین شود.

رستمي، همچنین به پیمانکاران و مشاوران حاضر در جلسه نوید داد که شرایط برقراری چنین جلسات استمرار خواهد یافت و موارد مطرح شده آنان در این جلسه پیگیری می شود.

اولویت استفاده از پیمانکارن بومی، پرداخت دیون و مطالبات پیمانکاران، مناسب سازی قیمت های غیر منطقه ای، اختصاص فصل مناسب برای اجرای پروژه ها و بروکراسی های سخت اداری از مواردي بود که پیمانکاران در این جلسه به آن اشاره داشتند.

این نشست با حضور مدیریت ها، روسای ستادی و شهرستانی و کارشناسان و ۴۴ شرکت پیمانکاری و مشاور حوزه راه و شهرسازی در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد./

نظر شما