شناسهٔ خبر: 60761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد:

تخلف های ناایمن انشعابات توسط تعاونی‌های مسکن مهر آبشناسان جان ساکنین را تهدید می کند

پرویز فیروز مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه در پروژه مسکن مهر آبشناسان رباط کریم تعدادی از تعاونی‌های مسکن مهر علی رغم اخطارهای متعدد این اداره کل بر تخلفات ناایمن خود در نصب انشعابات ادامه می دهند گفت: پروژه مسکن مهر آبشناسان دارای مشکلات ایمنی مربوط به انشعابات آب, برق و گاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، پرویز فیروز بیان کرد: مطابق قانون ساماندهی مسکن و آیین نامه های مربوطه وظیفه احداث و انتقال تاسیسات زیربنایی تا درب ساختمان بر عهده دستگاههای مربوطه از جمله ادارات آب , برق و گاز و ... می باشد.

وی ادامه داد: در سایت مذکور کلیه انشعابات تا درب ساختمان ها اجرا شده است اما تعاونی‌های مربوطه پس از تکمیل عملیات ساختمانی و اخذ تاییدیه از ناظران مربوطه از جمله ناظر ساختمانی, ناظر برق , ناظر گاز و ...می بایست از ادارات مربوطه درخواست انشعابات آب, برق, و گاز نمایند در صورتیکه برخی از این تعاونی های مسکن از جمله مهر ۱۲, ۱۸, ۳, ۲۱ , ۲۲ , ۳ منطقه ۱۱ و ... بدون اخذ تاییدیه های مربوطه و قبل از خرید و نصب انشعابات و کنتورهای مربوطه اقدام به اتصال غیرقانونی و خودسر انشعابات گاز با شلنگ آب و لوله های پی وی سی و یا انشعاب برق با سیم های غیر استاندارد به صورت مستقیم و از پشت کنتور نموده اند که بسیار پرخطر و ناایمن می باشد .

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه این اداره کل مطابق با وظیفه نظارت عالیه خود مراتب را طی مکاتبات متعدد به تعاونی های مربوطه , اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی, شرکت گاز , فرمانداری شهرستان رباط کریم و ... اعلام نموده است خاطرنشان کرد: با وجود مکاتبات متعدد در خصوص تخلف تعاونی های مذکور   و ناایمن بودن انشعابات به ادارات دستگاههای متولی متاسفانه همچنان شاهد ادامه تخلفات ناایمن از سوی تعاونی های مسکن مهر هستیم که می بایست اقدامات قاطع و قانونی مطابق ضوابط و مقررات توسط ادارات خدماتی مربوطه از جمله ادارات برق و گاز در این ارتباط به عمل آید.

نظر شما