شناسهٔ خبر: 60779 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با هزینه مشترک ایران و عراق روی رودخانه اروند صورت می گیرد؛

وزیر راه و شهرسازی: طرح های اولیه ساخت پل بین شلمچه و عراق تهیه شده است

محمد اسلامی وزیر راه وشهر سازی با یادآوری تاکید رئیس جمهوری برای ساخت پل شلمچه روی رودخانه اروند گفت: طرح های اولیه ساخت پل ۷۰۰ متری شلمچه به عراق تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در این خصوص اظهار داشت: برای ساخت این پل روی اروند رود رایزنی های مورد نیاز با دولت عراق انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین سفر برای بررسی وضعیت ساخت این پل عازم خرمشهر خواهم بود، گفت: در این سفر، شرایط میدانی و محلی آغاز عملیات ساخت این پل مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره هزینه ساخت این پل نیز اظهارداشت: این پل با هزینه مشترک ایران و عراق روی این رودخانه ساخته خواهد شد تا تردد مردم در این نقطه مرزی تسهیل شود.

طرح اولیه ساخت پل ۷۰۰ متری شلمچه به عراق روی رودخانه اروند برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ مطرح شد تا با اجرای آن، تردد وسایل نقلیه و قطار بین دو کشور در منطقه بیش از پیش تقویت شود.

از آنجا که خواست عراقی ها در ساخت این پل، فراهم شدن زمینه کشتیرانی در آبراهه اروندرود است لذا در ساخت این پل باید مسایل فنی و مهندسی دقیقی انجام شود.

پیشتر عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام کرده بود که برای اتصال ریلی ۳۲ کیلومتری خرمشهر به بصره از طریق این پل، کار طراحی ساخت خط آهن این مسیر توسط عراقی ها انجام و حتی محل ایستگاه ها نیز مشخص شده و قرار است توسط ایرانی ها و خط آهن توسط عراقی ها ساخته شود.

شلمچه، منطقه‌ای مرزی در غرب خرمشهر و نزدیک ترین نقطه مرزی به شهر بصره در کشور عراق است که قرار بود این پل در مدت ۲۰ ماه روی اروند رود ساخته شود.

 

نظر شما