شناسهٔ خبر: 60786 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد:

احیای سواحل مازندران با کمک ارگان‌های دریایی/ ایجاد خطوط مسافری دریایی جدید در نوروز۹۸/ لزم همکاری مجموعه‌های مختلف در توسعه گردشگری دریایی

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: سواحل استان مازندران وضعیت مناسبی ندارد از اینرو با همکاری ارگان‌های دریایی و با هدف توسعه گردشگری دریایی، می‌توان سواحل این استان را احیاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره خواسته‌های نمایندگان مجلس از محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی در حوزه دریا و بندر، گفت: گردشگری دریایی یکی از نکات مهم و استراتژیک است که اگر توسعه پیدا کند می توان به افزایش نرخ اشتغال و جذب سرمایه‌گذار کمک کرد.

وی با بیان اینکه خطوط دریایی داخلی و خارجی امکان توسعه دارد و هنوز از ظرفیت های این بخش استفاده درستی نشده است، تصریح کرد: سواحل استان مازندران وضعیت مناسبی ندارد از اینرو با همکاری ارگان های دریایی و با هدف توسعه گردشگری دریایی، می توان سواحل این استان را احیاء کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس اذعان داشت: امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی در راستای توسعه گردشگری دریایی اقدام کند و شرایطی را فراهم سازد که این بخش با همکاری بخش خصوصی به دستاورهای خوبی برسد.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی در خزر نیازمند حمایت است، گفت: سال ها در این حوزه غفلت شده است، اما می توان با همت ارگان های دریایی گذشته را جبران کرد.

یوسفیان ملاء اظهارداشت: گردشگری دریایی در کشوری مانند ترکیه به پیشرفت های قابل توجهی رسیده است. ایران هم می تواند در این زمینه رشد و ترقی کند. به رغم اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه گردشگری دریایی است اما سایر مجموعه همکاری لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: گردشگری دریایی مشمول تحریم ها نیست و می توان در گردشگری خارجی برنامه ریزی دقیقی کرد تا از پتانسیل ایران در جهت درآمد زایی و اشتغالزایی بهره برد.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: یکی از توصیه های که به وزیر راه و شهرسازی جدید داریم این است که برای ایام نوروز ۹۸ در جهت توسعه گردشگری داخلی و خارجی برنامه ریزی کند. به گونه ای که خطوط مسافری جدیدی ایجاد شود.

نظر شما