شناسهٔ خبر: 60835 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح كرد:

شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی/ تاكید بر شتاب دهی تولید پایدار مسكن

وزير در جمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه وعده رئیس جمهوری برای اتصال ۵ استان كشور به شبكه ریلی تا پایان دولت محقق می‌شود گفت: توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی می‌تواند در شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای را به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مناسب این ایستگاه اظهار داشت: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره كل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روزهای آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه‌ از فرصت سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ۲ دروازه بزرگ ترانزیتی معتبر از لحاظ توسعه با اولویت حمل ونقل ریلی در دستور كار دولت تدبیرو امید قرار دارد كه تمهیدات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه دیده شده است.

اسلامی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری به منظور تامین اعتبار پروژه‌های ریلی از صندوق توسعه ملی بیان داشت: این فرصت، وزارت راه و شهرسازی را در شرایطی قرار می‌دهد تا توسعه حمل ونقل ریلی را با شتاب جلو ببرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه وعده رئیس جمهوری مبنی بر اتصال ۵ مركز استان كشور به شبكه ریلی تا پایان دولت تدبیرو امید تحقق خواهد یافت گفت: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده‌ رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت كه توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی موجب شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: البته وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه كریدورها در هر ۲ بخش ریلی و جاده‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در دست انجام برای تدوین سازوكارهای جدید در بخش مسكن بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی زمینه سازی برای خانه‌دار شدن مردم با توجه به قشر متوسط و كم درآمد است كه باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های تولید پایدار مسكن را شتاب دهیم.

اسلامی  در پایان با اشاره به اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق ریل و جاده خاطرنشان كرد: باید فرصت تجربه كردن سفر ریلی را قدر بدانیم و گام‌های بعدی را با فضاسازی‌های مناسب ایجاد كنیم. در همین راستا اتصال ۲ شهر ارومیه و تبریز از طریق اتوبان شهید كلانتری یك انتخاب بهینه است كه در دستور كار قرار دارد.

نظر شما