شناسهٔ خبر: 60840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گزارشی از طرح اربعین سال جاری ارائه كرد؛

توجه به تردد ایمن و روان برای زائران در استان فارس

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گزارشی از طرح اربعین سال جاری ارائه و توجه اداره كل راه داري و حمل و نقل جاده اي استان فارس به تردد ایمن و روان برای زائران از اولویت‌ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس،‌ از آغاز اجرای طرح جابجائی زائران اربعین حسینی(ع) (۹۷/۷/۲۶ لغایت ۹۷/۸/۱۳) بیش از ۴۹هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۳۸۵ سفر (ناوگان حمل و نقل عمومی) از مبادی (مناطق) مختلف استان به مرزهای پیش بینی شده بین المللی تردد زائران شامل: مرزهای شلمچه ، چذابه،مهران و... جابجا شدند.

علیرضا سیاهپور ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ایام اربعین حسینی(ع) امسال با تمهیدات و پیش بینی‌های کارشناسی و دقیق تر در کنار تلاش شبانه روزی و مؤثر خدمات مناسبی را به زائرین ارائه و رضایت آنان را جلب کرد.

علیرضا سیاهپور با اشاره به ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی با تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر، عنوان كرد: تردد ایمن و روان زائرین اربعین حسینی در سال ۹۷ مورد توجه جدی راهداری و حمل و نقل جاده ای بود و تمام توان خود در راستای هدف اعلام شده به كار گرفته شد.

وی ضمن تأکید بر آمادگی کامل نیروهای تحت پوشش اعم از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این ایام اشاره كرد: امسال مطابق با پیش بینی های صورت گرفته  ، بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۳۸۵ سفر(برون شهری) تحت پوشش شرکت های فعال مسافربری استان برای شرکت در مراسم اربعین اعزام شدند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: در مرز شلمچه جهت تردد زائرین ۳۰دستگاه اتوبوس به صورت رایگان به ارائه خدمات پرداختند و تعداد ۴هزار بسته فرهنگی آموزشی نیز در بین زوار مرز شلمچه توزیع شد.

سیاهپور با اشاره به استقرار نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نقطه صفر مرزی و همچنین پایانه‌های فعال مسافربری استان به صورت شبانه روزی این ایام، تشریح كرد: براساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده استان فارس به عنوان یكی از استان‌های معین علاوه بر ارائه خدمات به زائران هم استانی ، خدمات رسانی به زائران استان های دیگر را نیز در مرز شلمچه بعهده داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همه ساله مقارن با ایام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان ، مشتاقان حضرت امام حسین (ع) به سمت كربلای معلی آغاز و همایش بی بدیل جهانی را رقم می‌زنند به ارائه خدمات شایسته ، ضرورت پیش بینی ، برنامه ریزی و اقدام مؤثر در تمامی زمینه ها به منظور ارائه خدمات مناسب به این حركت معنادار را مضاعف می‌كند.

نظر شما