شناسهٔ خبر: 60843 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری:

بازآفرینی شهری آذربایجان غربی با منابع ۸۶۰ میلیارد تومانی/ ۱۳ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود

هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان آذربایجان غربی با منابع ۸۶۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: از مجموع این منابع مالی، ۱۲۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران، ۱۴۰ میلیارد تومان سهم سایر دستگاه‌ها، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها و ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه وکیل‌آباد ارومیه، به خبرنگار این پایگاه گفت: این بنای آموزشی در راستای برنامه توسعه خدمات روبنایی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری ایران، در قالب برنامه توسعه سرانه‌های ورزشی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی و عمومی احداث شده است.

وی افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه وکیل‌آباد ارومیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید که هم اکنون از سوی دانش‌آموزان و پرسنل آموزش و پرورش مورد استفاده قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: این مدرسه در یکی از سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر ارومیه به نام وکیل‌آباد بنا شده که از محلات هدف بازافرینی شهری محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم با بهره‌برداری کافی دانش‌آموزان و معلمان و خانواده‌ها از این مرکز آموزشی، شرکت ملی بازآفرینی شهری ایران، به هدف ارتقای کیفیت زیست‌پذیری شهری در محلات دست یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بازآفرینی شهری استان آذربایجان غربی گفت: این برنامه‌ها با ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود که از مجموع این منابع مالی، ۱۲۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران، ۱۴۰ میلیارد تومان سهم سایر دستگاه‌ها، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها و ۳۵۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید ۱۳ هزار واحد مسکونی در استان آذربایجان غربی ساخته شود که ظرفیت اشتغال‌زایی خوبی در استان ایجاد خواهد کرد.

نظر شما