شناسهٔ خبر: 60850 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به روزنامه‌های ۱۵ آبان

روزنامه در گزارش زیر نگاهی اجمالی کرده‌ایم به اخبار حوزه حمل‌ونقل و مسکن شهرسازی در روزنامه‌‌های امروز (سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ذیل برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را بخوانید:

تجارت

ضرورت استفاده از حمل و نقل ترکیبی

طي سال‌هاي گذشته هرچقدر که از توسعه حمل و نقل غفلت شده است به همان نسبت فرصت استفاده از ظرفيت ترانزيت کشور و دستيابي به بازارهاي بين المللي از دست رفته است. اين در حالي است که ايران به خاطر برخورداري از موقعيت جغرافيايي و سوق الجيشي خاص خود، حرف‌هاي زيادي براي گفتن در حوزه حمل و نقل مي‌تواند داشته باشد.در همين راستا رئيس شورايعالي هماهنگي ترابري کشور گفت: استراتژي جمهوري اسلامي‌ايران را توسعه حمل‌ونقل ترکيبي، گسترش سهم حمل‌‌ونقل ريلي، نوسازي و کارآمد سازي ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي براي دستيابي به سهم بزرگ‌تري از بازار بين‌المللي عنوان کرد و گفت: هدفگذاري نيز در راستاي شکوفايي اقتصاد حمل‌ونقل با محوريت مردم و بخش خصوصي است.

دويست و دهمين نشست شورايعالي هماهنگي ترابري کشور به رياست محمد اسلامي‌وزير راه و شهرسازي با حضور اعضا و نمايندگان عضو شوراي عالي پيرامون بررسي دستور جلسات تحليل وضعيت ناوگان و علل عدم تمايل شرکت‌ها به ملكيت ناوگان باري كه منجر به رواج خودرومالكي شده است.پرداخت.

اطلاعات

تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یزد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس برای تجهیز ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد آن را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و افزود‌:‌ تاکنون ۵ دستگاه از اتوبوس‌های مزبور وارد یزد شده است. ‏

محمدرضا شفیعی با بیان این‌که ۷ دستگاه دیگر تا اواخر هفته آینده وارد یزد می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر ۱۴ دستگاه مینی‌بوس دو درب خریداری شده تا پایان آبان ماه امسال به ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد اضافه می‌شود.وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات جابجایی معلولین در سطح شهر یزد تاکید کرد: این سازمان برای کاهش مشکلات این قشر یک دستگاه مینی‌بوس ویژه معلولین خریده است و تا پایان آبان‌ماه وارد یزد می‌شود. ‏وی گفت: اتوبوس‌های خریداری شده قرار است در مسیرهای پر رفت وآمد یزد مورد استفاده قرار گیرند. ‏

ایران

برای تعطیلات آخر هفته فروش بلیت چارتری ممنوع شد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش بلیت چارتری فاقد شرایط ابطال و تغییر برای تعطیلات پایان هفته خبر داد.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ایام پایانی هفته جاری به مشهد مقدس و احتمال بروز سوء‌استفاده در نحوه توزیع و فروش بلیت، شرکت‌های هواپیمایی موظفند بر توزیع بلیت‌های خود در خصوص نرخ و شرایط فروش بلیت نظارت داشته باشند. وی افزود: با توجه به اینکه آزادسازی نرخ بلیت برای پروازهای برنامه و سیستمی شرکت‌های هواپیمایی صورت پذیرفته و لذا هرگونه فروش به‌صورت چارتری که فاقد شرایط ابطال و تغییر باشد ممنوع بوده و قابل پیگیری است.

کیهان

اتمام بلیت قطارهای مشهد در آستانه تعطیلات پایانی ماه صفر

در فاصله چند روز مانده به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر، بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت قطارهای مشهد به پایان رسیده است.ارزیابی‌ها از بازار بلیت‌های روزهای پایانی ماه صفر که به رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام‌رضا(ع) منتهی می‌شود، نشان می‌دهد که عملا بخش زیادی از بلیت‌های عرضه شده از سوی شرکت‌های مختلف ریلی به پایان رسیده و جز مواردی خاص عملا امکان خرید بلیت جدید وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که ظرفیت قطارهایی که امکانات و خدمات بالاتری ارائه می‌کنند و البته نرخ بلیت‌هایشان بالاتر از قطارهای معمولی است، زودتر به اتمام رسیده‌ و موارد باقی مانده برای مسیرهای اصلی تنها به قطارهای اتوبوسی محدود می‌شود. در روزهای آینده و در مسیر تهران- مشهد جز مواردی خاص، بلیت تمامی قطارها به فروش کامل رسیده‌ و شرکت‌های ریلی ظرفیتی برای بلیت جدید ندارند.

دنیای اقتصاد

جزئیات «خانه‌باغ» شهرداری تهران اعلام شد؛ لیست ۱۴ کاربری مجاز برای ۶۱۸۳ زمین مشجر

پروانه ویژه برای باغات تهران

آخرین ذخایر سبز پایتخت، با فرمول برد-برد (تامین توام منافع شهر و خواسته مالکان)، اجازه تبدیل کاربری پیدا می‌کند. پلان شهرداری برای «نحوه حفظ باغات باقیمانده در شهر و جلوگیری از بهره‌برداری پرخطر از آنها» با تهیه لایحه‌ «خانه‌باغ به جای برج‌باغ» تدوین شد. در صورت تصویب،‌ مالکان ۶ هزار و ۱۸۳ ملک مشجر (باغ) با پروانه ویژه می‌توانند از بین ۱۴ نوع کاربری همچون خانه‌های حداکثر ۴ طبقه، مدرسه، دفتر روزنامه، تهیه غذا و سالن کنسرت، یکی را برای ساخت در حداکثر ۱۵ درصد از مساحت زمین انتخاب کنند.

مدیریت شهری پایتخت با انتشار اولین گزارش رسمی از آدرس و تعداد اراضی مشجر ۲۲ منطقه شهر تهران، فرمول جایگزین برج‌باغ برای ساخت و ساز در باغات را به شورای شهر ارسال کرد. بررسی جزئیات متن پیش‌نویس پیشنهاد شهرداری برای ارائه یک پلان برد-برد با هدف حفظ ذخایر سبز پایتخت نشان می‌دهد: در فرمولی که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای نحوه تصمیم‌گیری و صدور مجوز ساختمانی در اراضی مشجر و زمین‌های باغی باقی مانده در شهر تهران اعم از مالکیت خصوصی و سایر مالکیت‌ها طراحی کرده قرار است «خانه‌باغ» جایگزین «برج‌باغ» شود به نحوی که هم منافع مالکان باغات و اراضی مشجر تامین شود و هم آنکه منافع شهر و شهروندان ناشی از ساخت و سازهای بلندمرتبه در باغات آسیب نبیند.

جهان صنعت

امضای تفاهمنامه‌های نمایشی برای توسعه بافت فرسوده

شرکت بازآفرینی شهری به تازگی ادعا کرده است که با ایجاد هماهنگی بین دولت و شهرداری برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی به منظور نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد هفت پروژه کلید خورده است‌. این شرکت انتظار دارد با برداشته شدن چهار مانع از پیش پای توسعه‌گران، بازآفرینی شهری سرعت بیشتری به خود بگیرد‌. با این وجود از زمان آغاز این طرح و اضافه شدن اکبر ترکان به عنوان مشاور رییس‌جمهور در امور بافت فرسوده عملا هیچ یک از وعده‌های دولت در مورد بافت فرسوده عملی نشده است‌.

به تازگی یک تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری، شهرداری و بخش خصوصی به منظور اجرای برنامه ملی بازآفرینی امضا شده است‌. این تفاهم سه‌جانبه بین شهرداری تهران به عنوان مالک زمین و ارائه‌دهنده بخشی از تسهیلات و مشوق‌ها، گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان توسعه‌گر و شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان نماینده دولت و تامین‌کننده بخشی از تسهیلات و مشوق‌هایی که در آیین‌نامه اجرایی پیش‌بینی شده منعقد شد‌. با انعقاد تفاهمنامه مذکور، زمینه آغاز عملیات اجرایی در این پروژه‌ها و همچنین حضور و مشارکت سایر توسعه‌گران فراهم شود‌.

برچسب‌ها:

نظر شما