شناسهٔ خبر: 60891 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر ظرفیت های حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ایرو

عبداهاشم حسن نیا ​معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در کنگره جهانی ایرو بر ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ضمن سخنرانی در کنگره جهانی اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای در عمان گفت: موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و انجام بیش از ۹۰ درصد جابجایی ها توسط بخش حمل‌ونقل جاده‌ای سبب شده این بخش از اهمیت شایانی در کشور برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد:عملیات حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در ایران نیز عمدتا توسط بخش خصوصی و با بهره‌گیری از ظرفیت ۴۰۰ هزار ناوگان کامیون و با تلاش ۶۰۰ هزار راننده فعال این بخش صورت می‌گیرد به طوری که سالانه حدود ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از سرمایه گذاران و نمایندگان سازمان های بین المللی برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران و بهره گیری از پناسیل ها و نقاط قوت موجود در کشور در این بخش دعوت به همکاری کرد.

بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در کنگره جهانی ایرو که از ۱۵ لغایت ۱۷ آبان ماه در مسقطِ عمان برگزار شد، ضمن دیدار با آمبرتو دبیر کل ایرو و پرزیدنت ایرو، با وزرای حمل‌و‌نقل افغانستان و عمان نیز ملاقات و گفتگو کرد.

این گزارش می افزاید: در اجلاس کنگره جهانی ایرو نمایندگان سازمان های جهانی ازجمله بانک جهانی، اتحادیه اروپا،سازمان های بین المللی در حوزه سرمایه گذاری منطقه ای و جهانی و همچنین وزیران حمل و نقل آلمان،عراق،قزاقستان،تاجیکستان،تونس و گرجستان نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است هیات ایرانی به سرپرستی عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی متشکل از نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌و‌نقل جاده‌ای،اتاق بازرگانی، گمرک و شرکت های حمل‌و‌نقل بین‌المللی سراسر کشور در اجلاس ایرو حضور داشتند.

 

نظر شما