شناسهٔ خبر: 60895 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی/آخرین وضعیت بهره‌برداری سه پروژه‌ بزرگ ریلی کشور/ پیشرفت ۷۰ درصدی در تحقق برنامه ترانزیت و حمل بار راه‌آهن

قطار برقی ۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید،‌ برقراری ۲۶ رام قطار فوق‌العاده به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر، ۵ کریدور تعریف شده ریلی اکو، از ایران گذر می‌کند و تمهیدات راه‌آهن تهران برای زائران امام رئوف نیز سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه وعده رئیس جمهوری برای اتصال ۵ استان كشور به شبكه ریلی تا پایان دولت محقق می‌شود گفت: توسعه ریلی در كریدورهای ترانزیتی می‌تواند شكوفایی اقتصادی منطقه‌ای را به همراه داشته باشند.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مناسب این ایستگاه اظهار داشت: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره كل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روزهای آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه‌ از فرصت سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.

آخرین وضعیت بهره‌برداری سه پروژه‌ بزرگ ریلی کشور

معاون وزير راه و شهرسازي از آمادگی صد در صد براي افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه بعد از ایام سوگواری اربعین حسینی خبر داد و گفت: پروژه‌های ریلی قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد در اولویت‌های بعدی برای بهره‌برداری قرار دارند.

وی در ابتدا از آماده بودن کامل راه‌آهن مراغه-ارومیه برای افتتاح و بهره‌برداری خبر داد و گفت: با تلاش همكاران و اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و پیمانکاران و مشاوران پروژه و همكاري و همراهي شركت راه آهن جمهوري اسلامي و نيز اهتمام مسئولين استان، این پروژه طبق برنامه در مهرماه آماده بهره‌برداری شد اما با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اربعین مراسم افتتاح پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد.

پیشرفت ۷۰ درصدی در تحقق برنامه ترانزیت و حمل بار راه‌آهن

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از پیشرفت ۷۰ درصدی برنامه شرکت راه‌آهن در ترانزیت و حمل‌ونقل کالا خبر داد و گفت: در صورت ثبت رکورد ۳ میلیون تن بار ترانزیتی تا پایان سال جاری سهم ترانزیت ریلی به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

احمدی گفت: اداره کل امور لجستیک شرکت راه‌آهن با اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور استخدامی شکل‌گرفته و به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

۷.۵میلیارد دلار اعتبار به کمک بخش ریلی می‌آید

۷.۵میلیارد دلار اعتبار مصوب از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نظر بسیار مساعد مدیران سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به کمک بخش ریلی می‌آید.

 سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن کشور بابیان این مطلب در دیدار با ساسان کاظمی نژاد مدیر بخش حمل‌ونقل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: کار گروهی مشترک میان راه‌آهن و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت‌های مختلف در حوزه ریلی برای بهره‌مندی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید ایجاد می‌شود.

برقراری ۲۶ رام قطار فوق‌العاده به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام رضا (ع) و برای سهولت سفر هم‌وطنان عزیز، تعداد ۲۶ رام قطار فوق‌العاده با ظرفیتی معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر صندلی از برخی شهرها به مشهد مقدس برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: این قطارها در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۹ آبان از مبادی تبریز ، زنجان و تهران به شهر مشهد مقدس در مسیر رفت‌وبرگشت سیر خواهند داشت .

تمهیدات راه‌آهن تهران برای زائران امام رئوف 

مدیرکل راه‌‌آهن تهران یادآور شد: با احتساب این اقدام قطارهای مسیر مشهد مقدس به ۲۶ رام در ایام پایان سفر افزایش خواهند یافت.

وی بابیان اینکه اقدامات و خدمات ارائه‌شده به زائران امام رئوف همانند خدمات ارائه‌شده به زائران اربعین خواهد بود تصریح کرد: یک گیت خاص برای مسافران مشهد در ایستگاه تهران اختصاص‌یافته تا زائران دارای بلیت قطار مشهد به سهولت از آن تردد کنند همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس‌راه آهن نیروهای این ارگان برای مدت اعزام و پذیرش زائران به‌صورت اما ده باش درآمده‌اند تا موضوعات امنیتی و انتظامی مسافران به‌صورت ویژه تأمین شود.

۵ کریدور تعریف شده ریلی اکو، از ایران گذر می‌کند

نورالله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن نیز در دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان اکو (سازمان همکاری اقتصادی) با حضور سفرا و نمایندگان ۱۰ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به میزبانی راه‌آهن در ساری گفت: سازمان همکاری اقتصاد اکو باید راهبرد جدیدی برای توسعه همکاری حمل ونقلی و تکمیل پروژه ها و برنامه‌ها تعریف کند.

او در دویست وسی‌وچهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو افزود: درحال حاضر اکو پنج کریدور ریلی تعریف کرده است که همگی آنها از ایران می‌گذرد.

نظر شما