شناسهٔ خبر: 60911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت تمهیدات ایمنی در جاده‌های استان/نبود نیوجرسی سبب بروز تصادفات است/لزوم تامین اعتبار برای نصب جداکننده مسیرهای چهارخطه

نیوجرسی رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان چهارمحال و بختیاری با بیان وضعیت ایمنی محورهای پرخطر استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیار ی از چهارخطه‌های استان نیاز به نصب نیوجرسی دارند که در مرحله دستور کار و تامین اعتبار هستند.

فریدون پیشکار، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت ایمنی محورهای پر خطراستان توضیح داد: مراحل نصب خطکشی‌ها در محورهای پر تردد به همراه نصب علایم ایمنی در حال انجام است. تعمیرات گارد نیز تا حد ممکن انجام شده است، ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار قراردادی برای خرید گارد نداریم.

وی با اشاره به محورهایی در استان که به موارد ایمنی نیاز بیشتری دارند، گفت: در حال حاضر محورهای شهرکرد، بروجن، لردگان و خوزستان و محور شهرکرد به ماهان و نیز محور شهر کرد-مسجد سلیمان نیاز جدی به نصب گارد دارند. این در حالی است که همه اکیپ‌ها در حال آماده‌باش زمستانی و اغلب دستگاه‌ها در جاده‌ها مستقر هستند.

وی با اشاره به وضعیت جداسازی محورهای چهارخطه اضافه کرد: در محور سه راهی کردنجان به جونقان نیاز به جداسازی چهار خطه و نصب نیوجرسی دارد و تاکنون به علت کمبود اعتبارات نتوانستیم این پروژه را انجام دهیم. همچنین پروژه محور چهارخطه شهرکرد به بن نیز به پایان رسیده، ولی جداکننده آن‌ها کامل نیستند.

پیشکار در ادامه با بیان اینکه نبود نصب علایم ایمنی چقدر در بروز تصادف موثر بوده است. گفت: نبود نیوجرسی و نبود علایم در بروز تصادف بسیار تاثیرگذار است و در جاده‌هایی که به هم نزدیکند و در مسیرهای رفت و برگشت به هم چسبیده‌اند، وجود نیوجرسی در کاهش تصادف بسیار اثرگذار است.

این مدیر استانی تصریح کرد: با اعتبارات فعلی نمی‌توانیم به همه پروژه‌های ضروری ایمنی رسیدگی کنیم و البته جاده‌های استان از نظر ایمنی در محورهای حساس و پرخطر بی‌مشکل هستند و اگر رانندگان رعایت جدی‌تری در تردد داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند، کاهش تصادفات نیز رخ می‌دهد./

نظر شما