شناسهٔ خبر: 60920 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی مطرح شد؛

هشدار ایران درباره به خطر افتادن ایمنی دریانوردی از سوی آمریکا

حمید بعیدی نژاد سفارت ایران در انگلیس در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن، خواستار بررسی ویژه این موضوع در شورای سازمان دریانوردی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن با اشاره به اظهارات برایان هوک، در صفحه توییتر خود ضمن محکومیت اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر کشتی‌های ایران به عنوان اقدامی در نقض معاهدات بین‌المللی دریانوردی و به خطر انداختن ایمنی دریانوردی، نوشت: ما خواستار بررسی ویژه این اقدام آمریکا در شورای سازمان دریانوردی هستیم.

روز چهارشنبه برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی از کشورهای جهان درخواست کرد که از پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر خود جلوگیری کنند.

وی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که کشتی‌های ایرانی بیمه شوند و این باعث خواهد شد که اگر کشتی‌های ایرانی باعث ایجاد حوادث دریایی شوند، کشورها نتوانند خسارت‌های خود را از شرکت های بیمه دریافت کنند.

این در حالی بود که هوک اصرار داشت آمریکا را دوست ملت ایران معرفی کند!

بعیدی‌نژاد افزود: بدون شک ایران به دلیل خواست غیرقانونی آمریکا نمی‌تواند از فعالیت ناوگان کشتی‌های خود برای صدور نفت و همچنین صادرات و واردات کالاهای تجاری و صنعتی ممانعت کند و قطعاً آمریکا مسئول ایجاد هر حادثه‌ای در دریا خواهد بود.

نظر شما