شناسهٔ خبر: 61006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان خراسان شمالی مطرح کرد:

اصلی‌ترین علت تصادف‌های خراسان شمالی در تعطیلات اخیر خواب‌آلودگی و ترافیک است/حجم بالای تصادف در محور آشخانه- جنگل گلستان

علی پرتونیا رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه تصادفات هفته گذشته در مجموع ۴۸ فقره و همه جرحی و خسارتی بوده است، گفت: تصادفات در محورهای استان در محور آشخانه- جنگل گلستان که هنوز دو بانده است، به دلیل ترافیک زیاد و حجم بالای سفرها و سبقت‌های غیرمجاز رخ می‌دهد، ولی در مجموع خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو از علل رایج تصادف‌ها در ایام پرتردد است.

علی پرتونیا، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  درباره علت‌های تصادفات در تعطیلات اخیر در محورهای استان توضیح داد: تصادفات هفته گذشته در مجموع ۴۸ فقره و همه جرحی و خسارتی بوده است.

وی افزود: محور بجنورد-آشخانه ۲ فقره، بجنورد- اسفراین ۵ فقره، آشخانه- جنگل گلستان ۱۸ مورد، بجنورد-قوچان ۸ مورد و اسفراین -سرخاس ۴ فقره تصادف در ۱۵روز اخیر داشته است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان خراسان شمالی در ادامه توضیح داد: بیشتر تصادفات در محور آشخانه- جنگل گلستان بوده است و به دلیل حجم وسیع مسافران در تعطیلات که به مشهد مقدس سفر می‌کنند و نیز پل ارتباطی بین شمال کشور و مشهد، سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر عبور از جاده‌های استان را داریم.

پرتونیا گفت: در بزرگراه‌های محور بجنورد- قوچان و اسفراین-سرخاس علت تصادفات خواب‌آلودگی است و واژگونی به دلیل خواب بودن است.

وی اضافه کرد: در محور آشخانه- جنگل گلستان نیز محدوده ما هنوز دو بانده و یکطرفه است و تصادفات به دلیل سبقت‌های غیرمجاز رخ می‌دهد. در هفته گذشته نیز به این دلیل که چند روز بارانی را داشتیم، تصادف‌های خسارتی به دلیل لغزندگی معابر و عدم توجه به جلو و عدم کنترل خودرو رخ داده است.

این مدیر استانی با اشاره به اینکه در نقاط پرتصادف محورهای استان تصادف وجود نداشته است، گفت: ملاک ما نقاط پرتصادف است، ولی مقطعی که مشکل‌ساز است در حدفاصل رباط تا جنگل گلستان دو طرفه است و این محور با ۱۸ تصادف بالاترین آمار را داشته است. در این مقطع دو طرفه ترافیک بسیار بالاست، راننده کلافه می‌شود و به سبقت غیر مجاز روی می‌آورد و سبب بروز تصادف می شود.

پرتونیا تصریح کرد: مساله تامین اعتبارات هم برای پروژه‌های ایمنی راه‌ها توسط شرکت ساخت در حال فعالیت است، ولی اصلی‌ترین علت‌ها آمار و حجم زیاد تردد در محورهای استان در تعطیلات اخیر و عدم رعایت اصول ایمنی است./

نظر شما