شناسهٔ خبر: 61008 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

کاهش۴ تا ۵ درجه‌ای دما طی دو روز آینده در شمال و شمال شرق / ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور از چهارشنبه

آب و هوا- هواشناسی سامانه بارشی جدیدی از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق آخرین تحلیل‌ها براساس نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، برخی نقاط استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان، تهران، البرز، شمال سمنان، قزوین، گیلان، شمال اردبیل شاهد بارش باران همراه با وزش باد بودیم.

این پدیده بعدازظهر در برخی نقاط کرمان و یزد هم دیده شد و همراه با بارش باران و رعدوبرق وزش‌های شدید موقتی را هم شاهد بودیم.

به جز مناطق جنوبی همچنین در استان‌های قم، مرکزی، لرستان، زنجان، خراسان جنوبی نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در غرب سواحل خزر و به ویژه گیلان رخ خواهد داد.

در این روز در نواحی مرکزی خلیج فارس، استان لرستان، نیمه شمالی خوزستان، برخی نقاط استان‌های مرکزی، قزوین، زنجان، کردستان، همدان، اصفهان، جنوب ایلام، اردبیل، آذربایجان شرقی بارش باران گاهی وزش باد، در نواحی جنوبی گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، یزد، کرمان، جنوب فارس، غرب هرمزگان، تهران، قم، البرز، سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در شمال خوزستان، جنوب لرستان و جنوب استان مرکزی می‌باشد.

روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط سمنان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان بارش باران و در برخی نقاط استان‌های همدان، شمال لرستان، کردستان، خراسان‌های شمالی و رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و زنجان بارش پراکنده پیش‌بینی می شود.

در طی این سه روز در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. براین اساس روزهای دوشنبه تا چهارشنبه کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

به سبب شکل‌گیری ابرهای همرفتی، مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس به خصوص سواحل خوزستان و بوشهر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. دریای خزر نیز فردا و سه شنبه مواج است.

سامانه بارشی جدیدی از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.

دما و وضعیت جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.