شناسهٔ خبر: 61028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

انعقاد سه تفاهم نامه سرمایه گذاری در بازدید هیات کره ای از بندر بوشهر

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امضای سه تفاهم نامه سرمایه گذاری با هیات سرمایه گذار کره ای در بازدید از بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در اینباره گفت: در بازدید هیات سرمایه گذار کره ای از ظرفیت‌ها و توانمندیهای بندر بوشهر، سه تفاهم نامه سرمایه گذاری  در زمینه  فعالیت‌های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگین، احداث مارینا در شهر بوشهر  در راستای بهره گیری از ظرفیت های بالقوه  استان بوشهر در حوزه های گردشگری و دریائی و همچنین احداث پایانه صادراتی مواد معدنی در خورشهاب استان بوشهر به  امضا رسید.

گفتنی است در  این بازدید سیاوش ارجمندزاده ضمن تشریح برنامه‌های این اداره کل و طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین، بندر بوشهر  را یک فرصت  ویژه  با پتانسیل های بالا جهت سرمایه گذاری بخش های مختلف داخلی و خارجی عنوان کرد و از آمادگی همه جانبه این اداره کل در تسریع  و تسهیل در روند هرگونه سرمایه گذاری در بنادر استان بوشهر خبر داد.

در ادامه معاون هماهنگی  امور  اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس از قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.

زرین فر افزود: یکی از این ظرفیت ها مجتمع بندری نگین است که سرمایه گذارن کره ای می توانند در زمینه های فعالیت های اقتصادی و صنایع ارزش افزوده در این مجتمع سرمایه گذاری نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین مارینا و پروژه های تفریحی و گردشگری دریایی نیز از اولویت های استان میباشد که زمینه سرمایه گذاری وجود دارد.

زرین فر ادامه داد: ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی از دیگر فرصت های مورد توجه است که با توجه به وجود معادن مختلف با ظرفیت قابل ملاحظه در استان، امکان توسعه همکاری در این زمینه برای سرمایه گذاران خارجی در استان بوشهر مهیا می باشد.

در این نشست شرکت کره ای علاقه مندی خود را جهت سرمایه گذاری در طرح های ارائه شده و برای انجام فعالیت های مرتبط دریایی و بندری اعلام کرد.

هنگ اوک سون در راس هیات کره ای اعلام داشت: ایران و کره جنوبی  سابقه دوستی زیادی دارند و این فرصت خوبی برای توسعه همکاری هاست. بوشهر را به عنوان شهری بندری و با تمرکز انرژی انتخاب کرده ایم. امیدواریم نتایج این جلسات و بررسی های انجام شده باعث توسعه همکاری های دو کشور شد.

همچنین هیات بازدید کننده با حضور در طبقه هشت برج بندر از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در مجتمع بندری نگین و همچنین تجهیزات و تاسیسات بندر بوشهر دیدن کردند.

در پایان طی نشستی با حضور استاندار سه تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های صنعتی، لجستیکی و ارزش افزوده در اراضی مجتمع بندری نگینٰ و  تفاهم نامه احداث مارینا در شهر بوشهر و تفاهم نامه احداث پایانه صادراتی مواد  معدنی در خورشهاب استان بوشهر  امضا شد.

نظر شما