شناسهٔ خبر: 61048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبيل خبر داد:

افزایش حداقل سه برابری اعتبار پروژه‌های راه سازی استان اردبیل در مقایسه با سالجاری

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از رشد حداقل سه برابری اعتبارپروژه های راه سازی پیوست یك قانون بودجه سال ۹۷ استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان بازدید استاندار اردبیل ، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان خلخال از پروژه‌های راه‌سازی شهرستان خلخال افزود: در حالی که مجموع اعتبارات لحاظ شده به پروژه های راه سازی این استان در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال بود، این میزان امسال به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به علت تاخیر اجرای پروژه کمربندی خلخال گفت: با توجه به پیگیری نماینده مردم منطقه و استاندار اردبیل هم اکنون این پروژه فعال و در حال اجراست و در حال حاضر عملیات خاکی در۳ کیلومتر از مسیر ۵/۵ کیلومتری کمربندی اجرا شده است و پیمانكار پروژه بالای دو میلیارد تومان مطالبات دارد.  

حیدری گفت: برای خرید و تملک اراضی واقع در مسیر باقیمانده اجرای پروژه کمربندی خلخال ۷۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی مورد نیاز است.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل به ارتقای شاخص راههای ارتباطی شهرستان خلخال اشاره كرد و افزود: در سال گذشته و سالجاری توجه ویژه ای به اجرای پروژه های راه سازی شهرستان خلخال شده كه این امر سبب افزایش میانگین شاخص بهره مندی مردم منطقه از راه های اصلی ، فرعی و راه ارتباطی آسفالت روستایی در این شهرستان شده است.

وی گفت: عملیات بهسازی راه ارتباطی خلخال – پونل ، همچنین بهسازی و ارتقاء محور خلخال به اسالم با استفاده از تكنولوژی بازیافت سرد و تبدیل آن به راه اصلی در طول ۱۶ كیلومتر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های شهرستان خلخال می باشد كه با اجرای آن بخش اعظم محور خلخال به اسالم با تبدیل مشخصات به راه اصلی موجب افزایش ایمنی تردد در این محور خواهد شد.

حیدری افزود: برای اجرای پروژه تعریض جاده و تبدیل راه فرعی خلخال به اسالم عرض ۵/۵ متری سابق این جاده به ۱۱ متر و مطابق با شاخص راه اصلی ارتقا یافته و آماده بهره برداری بوده و با نصب گاردریل ، علایم ایمنی و هشدار دهنده و خط کشی جاده با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بزودی در اختیار مردم منطقه قرار خواهد گرفت و پیمانكاران طرف قرارداد بالای ۱۴ میلیارد تومان مطالبات دارند.

لازم به ذكر است استاندار اردبیل به همراه هیت همراه در این سفر از پروژه های راه اصلی خلخال به اسالم ، راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان و راه اصلی كلور ، درام به منجیل بازدید کردند.

نظر شما