شناسهٔ خبر: 6105 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مراسم بزرگداشت مقام فاطمه (س) و روز زن مطرح شد؛

پيگيری مطالبات بانوان یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است

عباس آخوندي مراسم روز زن و بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور عباس آخوندی در سالن الغدير اين وزارتخانه برگزار شد و در این مراسم وزیر راه و شهرسازی بر پيگيري مطالبات بانوان شاغل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندی در جشن ميلاد حضرت فاطمه و پاسداشت مقام زن در وزارت راه و شهرسازي که به همت دفتر امور بانوان و روابط عمومي وزارتخانه برگزار شد ضمن تبريك اين روز به بيان نكاتي در رابطه با مقام اجتماعي و سياسي زنان پرداخت و گفت: در رابطه با حضرت فاطمه و نقش او سخن فراوان است. اين بانو بخشي از فرهنگ وجودي ايراني‌هاست.

به گفته آخوندي، انتخاب نام، نخستين قدمي است كه در هنگام تولد هر كودك برداشته مي شود و نقش فاطمه در بين بانوان ايراني آنقدر بالاست كه عموما خانواده هاي ايراني اين نام را بر روي كودكان خود مي گذارند.

وي همچنين ضمن اشاره به حديثي از حضرت محمد (ص) كه به نقل از علامه اميني در كتاب‌هاي مذهبي آمده است يادآور شد: در مورد دوگانه زن و مرد هم صحبت فراوان است. بسياري از مسايل تاريخي به سادگي با احاديث قابل تطبيق نيستند و لازم است در اين زمينه مباحث فلسفي نيز وارد شوند.

وزير راه و شهرسازی همچنين افزود: در حوزه زنان، مباحث فراوان است و در عين حال جامعه نيز در حال تحول است. جامعه‌اي داريم كه در آن سنت و مدرنيته هم راستا و گاهي در تقابل با هم رو به جلو حركت مي‌كنند و به همين خاطر توجه به تاريخ ايران كه مذهب بخشي از آن است نيز از اهميت فراواني برخوردار است.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد تا روزي وزارت راه و شهرسازی در حوزه مباحث علمي و حوزه‌هاي مختلف اين وزارتخانه از جمله جاده، قطار، مسافرت‌هاي دريايي و... در مورد زنان به نتايج خوبي دست پيدا كند. نتايجي كه رفاه حال بانوان را به دنبال داشته باشد.

سودابه احساني مشاور وزير در امور بانوان نيز در اين مراسم به ارايه آماري از فعاليت بانوان در وزارت راه و شهرسازی پرداخت.

وي در بخشي از صحبت هاي خود يادآور شد: توسعه بدون زنان ميسر نيست و بر اساس آمار نيز حضور زنان در همه حوزه هاي وزارت راه و شهرسازي چشمگير و قابل توجه است.

مشاور وزير در امور بانوان همچنين با اشاره به اجراي مصوبات قانوني در حوزه بانوان به انجام عملكرد اين حوزه پرداخت و گفت: انجام جشنواره‌هاي مختلف، حضور در نمايشگاه‌هاي مرتبط، برگزاري جلسات دوره‌اي و اطلاع‌رساني از وضعيت بانوان شاغل از جمله كارهاي اين دفتر در طي ساليان و به وي‍ژه يك سال گذشته بوده است.

زهرا بنيانيان فعال سياسي و اجتماعي نيز در اين برنامه به نقش ويژه بانوان اشاره كرد و گفت: مهمترين نقش را در توسعه نيروي انساني بانوان برعهده دارند و در اين راستا مردان مسئول توسعه اقتصادي هستند.

وي ضمن نارضايتي از كاهش بودجه و نيروي انساني در معاونت زنان رياست جمهوري و آسيبي كه اين معاونت ديده است، گفت: دولتمردان بايد به سوالات و مطالبات واقعي بانوان پاسخ منطقي بدهند.

در اين به برگزيدگان مسابقه مقاله نويسي خانم‌ها فاطمه سادات مرتضوي، فرزانه كريمي، سميه جلاليان، سكينه پيموني، اكر كيايي نسب و فرانك صادقي جوايزي اهدا شد.

در مراسم روز زن كه در سالن الغدير وزارت راه و شهرسازي برگزار شد عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، سيدمحمد سیدعلايي معاون توسعه و منابع انساني، حامد مظاهريان معاون امور مسکن و ساختمان مسكن و سیدقاسم بي نياز مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند. /

برچسب‌ها:

نظر شما