شناسهٔ خبر: 61056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان مطرح کرد:

اهمیت مسیرهای بزرگراهی استان در تردد پرشمار به مشهد/ تمرکز بر نقاط حساس و پرتصادف در وضعیت کمبود اعتبار

بزرگراه تهران - شمال رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های محورهای استان در حوزه ایمنی گفت: به دلیل مسیر تردد استان به مشهد مقدس محورهای بزرگراهی دارای بیشترین عبور و مرور هستند و در ایام اخیر با وجود کمبود اعتبار درصدد هستیم تمهیدات ایمنی را در نقاط نقاط حساس و پرتصادف جلو ببریم.

سعید زنگنه، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وضعیت پروژه‌های محورهای استان در حوزه ایمنی توضیح داد: به دلیل مسیر تردد استان به مشهد مقدس محورهای بزرگراهی استان دارای بیشترین تردد هستند و نیز مسیرهای خوش‌ییلاق که استان سمنان را به پایانه مرزی متصل می‌کند، نیز از محورهای مهم و ترانزیتی استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره برشمردن پروژه‌های ایمنی محورها اضافه کرد: در حال حاضر در پروژه‌هایی در قالب حفاظ‌های جانبی، گاردریل و بلوک‌های مفصلی و به طور موقت، ایجاد خاکریزها آخرین قراردادها را داریم و در نقاطی که نیاز به اجرای حفاظ‌ها هست، در حال بازدید هستیم که تا یک ماه آینده حفاظ‌ها را ایجاد کنیم.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: برای بلوک مفصلی ۲۰ کیلومتر قرارداد داریم و ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است و با توجه به اینکه این حفاظ‌ها مقاومت جانبی زیادی دارند و سبب کمتر آسیب دیدن اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در نقاط پرتگاهی هستند، در حال شناسایی بیشتر هستیم.

این مدیر استانی با اشاره به وضعیت قراردادهای مربوط به پروژه‌های خط‌کشی جاده‌ها در استان نیز گفت: قراردادهای مربوط به خط‌کشی نیز در سامانه وجود دارد که در مرحله قرارداد با همکاری پیمانکار هستیم تا در تمهیدات زمستانی و نوروزی به مراحل اجرایی دست یابیم.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به موضوع کمبود اعتبارات در راستای نیاز به اجرای پروژه‌های ایمنی اضافه کرد: مساله کمبود اعتبار درباره پروژه‌ها وجود دارد و تخصیص کاملی با توجه به وضعیت تمهیدات زمستانی و نوروزی صورت نگرفته و مجبور هستیم با حجم کمتری از اعتبارات کارها را در نقاط حساس و پرتصادف جلو ببریم. ولی قطعا نیاز استان دو یا چند برابر مقداری است که در حال حاضر با وجود کمبود اعتبار انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای نقاط پرتصادف تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است. واضح است که تا مرحله ایده‌آل هنوز فاصله داریم، ولی با توجه به اینکه طرح‌ها آماده‌اند و مطالعات صورت گرفته‌اند، قابلیت‌هایی در استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار نتیجه دلخواه به دست می‌آید./

نظر شما