شناسهٔ خبر: 61067 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

افزايش دو برابری عمر مفيد تجهيزات ايمنی هوانوردی با تلاش متخصصان بومی

رادار بندرعباس رييس اداره مهندسی تجهيزات ايمنی هوانوردی از توفيق کارشناسان اين اداره در افزايش کارآيی و عمر مفيد تجهيزات ايمنی فرودگاه‌ها از جمله Xray و gate way از ۱۰ به ۱۵ تا ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مصطفی صانعی با اعلام اين خبر عنوان كرد: رسالت اصلي اداره مهندسي تجهيزات ايمني هوانوردي نصب، نگهداري و آموزش كاربري تجهيزات بازرسي سالن هاي مسافري فرودگاه هاست. تجهيزات بازرسي Xray در قسمت ورودي سالن ها مورد كاربري پليس فرودگاه است و در سالن ترانزيت نيز سپاه حفاظت فرودگاهي از اين دستگاه ها استفاده مي كند. دستگاه هاي wtmd و gate way نيز براي بازرسي مسافر استفاده مي شوند و فلزياب دستي نيز مكمل gate way است.

رييس اداره مهندسي تجهيزات ايمني هوانوردي با بيان اينكه اكنون در مجموعه فرودگاه هاي كشور ۳۷۰ Xray، ۴۱۰gate way  و ۶۹۰ فلزياب دستي عملياتي است، افزود: عمده فعاليت هاي اين اداره در سال جاري به تعمير دستگاه ها و آموزش كاربري به پليس فرودگاه و سپاه حفاظت هواپيمايي معطوف بوده است كه در اين راستا دوره هاي آموزشي را بر حسب نياز و اولويت به مدت ۳۰ ساعت (يك هفته) برگزار مي كنيم.

وي گفت: امسال براي برگزاري ۱۲ دوره آموزشي با حضور ۳۰۰ نفر از كاركنان سپاه حفاظت و پليس فرودگاه برنامه ريزي شده كه ۹ دوره برگزار شده و سه دوره نيز تا پايان آذر ماه تشكيل خواهد شد.

صانعي با بيان اينكه امسال ۹۳ دستگاه Xray  و ۸۷ دستگاه gate way خريداري شده ولي هنوز نصب نشده است، افزود: با ارسال و نصب اين دستگاه ها بخشي از نياز فرودگاه هاي كشور برطرف خواهد شد.

رييس اداره مهندسي تجهيزات ايمني هوانوردي گفت: اين اداره كارگاهي را براي نگهداري و برطرف كردن خرابي تجهيزات ايمني تجهيز و راه اندازي كرده كه در صرفه جويي ارزي و تسريع در بازگشت دستگاه ها به چرخه فعاليت موثر است.

وي با بيان اينكه نخستين دستگاه هاي Xray سال ۱۳۶۸ وارد فرودگاه مهرآباد، مشهد و شيراز شدند، عنوان كرد: سال ۶۹ قرارداد خريد و نصب و نيز نگهداري ۵۰ Xray با شركتي انگليسي منعقد شد. در عين حال مرحوم شكرالله جعفري كه آن زمان در بخش رادار كار مي كرد، واحدي را براي نگهداري تجهيزات راه اندازي كرد و اداره مهندسي تجهيزات ايمني هوانوردي را در سال ۷۴ تشكيل داد.

به گفته صانعي گام هاي ابتدايي براي ساخت قطعات تجهيزات ايمني هوانوردي برداشته شده ولي هنوز بايد مسير طولاني طي شود.

نيازمند بازنشستگي زودتر از موعد هستيم

همچنين، حيدر مولودي از كارشناسان كارگاه اداره مهندسي تجهيزات ايمني هوانوردي كه داراي ۲۵ سال سابقه تعمير و نگهداري دستگاه هاي تخصصي است، در سخناني عنوان كرد: كارشناسان اين كارگاه در تماس مستقيم با پرتوهاي يون ساز هستند و بايد از حقوق و مزاياي خاص و نيز بازنشستگي زودهنگام برخوردار شوند. 

وي افزود: بايد حرفه تعمير و نگهداري دستگاه هاي ايمني هوانوردي در زمره  مشاغل دشوار و زيان آور شناخته شود.

 

نظر شما