شناسهٔ خبر: 61094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره كل راه وشهرسازی استان خبر داد:

تكميل تونل خوانسار منتظر تامين اعتبار

جلسه سرپرست اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان در نشستی با حضور علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشكلات حوزه راهسازی در شهرستان را بررسی و راهكارهای لازم را ارائه كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل  راه وشهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی در نشستی با حضور علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشكلات حوزه راهسازی در شهرستان را بررسی و راهكارهای لازم را ارائه نمودند.

احداث سازه تونل خوانسار به عنوان یكی از پروزه های راه وشهرسازی استان اصفهان از جمله پروژه هایی است كه علیرغم داشتن پیشرفت بالای ۸۰ درصد بدلیل نبود اعتبارات مكفی چند ماهی است كه ادامه عملیات احداث آن مسكوت مانده است.

عملیات حفاری این تونل بطول ۱۲۰۰ متر در سال ۹۲ شروع و در سال گذشته به اتمام رسید كه در این باره حمیدرضا امیرخانی عنوان داشت: مصوبه هیات دولت جهت اجرا و تكمیل این پروژه اخذ گردیده لكن بدلیل ایراد قانونی هیات تطبیق مقررات مجلس با دولت در انتظار تامین اعتبارات لازم است .

امیرخانی اظهار داشت: در این پروژه تاكنون ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده كه جهت اجرا و تكمیل آن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه با پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و در مجموعه وزارت راه وشهرسازی پیگیر رفع ایرادات قانونی هستیم.

دیگر پروژه راهسازی در این شهرستان احداث باند دوم دامنه - خوانسار - گلپایگان - خمین بطول ۱۱۰ كیلومتر بود كه تاكنون ۲۲ كیلومتر مسیر آماده و به بهره برداری رسیده و مابقی بطول ۱۰ كیلومتر در دست احداث است و زیر گذر سنگ سفید نیز در این محور احداث خواهد شد.

در ادامه این مسیر احداث كنار گذر خوانسار بطول ۱۹ كیلومتر و كمربندی گلپایگان بطول ۴۲ كیلومتر پس از آزادسازی در مرحله تامین اعتبار و انتخاب پیمانكار قرار خواهد گرفت كه جمعا این محور با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

پروزه های یاد شده در این شهرستان در راستای كاهش تصادفات رخ به رخ ، كاهش زمان سفر و ایجاد ارتباط بین استانی ودر راستای احداث كریدور شرق به غرب كشور بسیار حائز اهمیت می باشد كه امید است با ارائه راهكارهای لازم و با تامین اعتبارات در این زمینه هر چه سریعتر به بهره برداری برسند.