شناسهٔ خبر: 61095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

ساماندهی ورزش قایقرانی خرمشهر/بندر خرمشهر ورزش قایقرانی را در خرمشهر متحول می کند

بازدید مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ساماندهی ورزش قایقرانی خرمشهر توسط این مجتمع بندری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی با تأکید بر اهمیت توسعه ورزش های ساحلی و آبی با توجه به ظرفیت های آبی موجود در منطقه گفت: توسعه ورزش های آبی یکی از مؤلفه های اصلی جذب گردشگر دریایی است.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر در صدد ساماندهی و تحول ورزش قایقرانی شهر خرمشهر است افزود: ایجاد زیر ساخت های ورزش های آبی، ارائه تسهیلات و خدمات از عوامل اصلی رونق این نوع ورزش ها محسوب می شود که بر این اساس بندر خرمشهر تعمیر و بازسازی اسکله قایقرانی این شهر را در دست اقدام دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین احداث سالن رختکن، خریداری و تأمین قایق و سایر تجهیزات، لایروبی کارون در محدوده اسکله قایقرانی و ایجاد اسکله استخر آموزشی مقابل اسکله قایقرانی را از دیگر اقدامات این اداره کل برای تحول ورزش قایقرانی خرمشهر عنوان کرد.

به گفته محسنی راه اندازی رشته قایقرانی دراگون بوت در دو بخش آقایان و بانوان به منظور گسترش ورزش های آبی از جمله موضوعات مهم در دست اقدام اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است.

وی ترویج روحیه نشاط و شادابی، توسعه و رونق ورزش های آبی، تشویق جوانان منطقه به سمت ورزش های آبی، شناسایی پتانسیل های موجود و افزایش سهم جوانان خرمشهر در ورزش های آبی کشور را از جمله اهداف این امر برشمرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد:کارون پتانسیل توسعه ورزش های آبی و رونق این گونه تفریحات سالم و لذت بخش برای جوانان خرمشهری و گردشگران دریایی را دارد.

محسنی اظهار داشت: رونق ورزش های آبی زمینه آشنایی بیشتر مردم با گردشگری دریایی را فراهم می کند و موجب تقویت این صنعت می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها تیم قایقرانی بندر خرمشهر در این شهر فعال است، ابراز امیدواری کرد که انجام این گونه اقدامات استقبال جوانان خرمشهری از این ورزش مفرح را به همراه داشته باشد.