شناسهٔ خبر: 61108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان زنجان مطرح کرد:

تمهیدات ایمنی در نقطه پر حادثه آزادراه زنجان-قزوین/آغاز اجرای پروژه‌های ایمنی و نصب بلوک مفصلی

آزادراه رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان زنجان با اشاره به آمار تصادفات آزادراه زنجان-قزوین درباره تمهیدات ایمنی در این نقطه حادثه‌خیز گفت: اجرای پروژه‌هایی جهت ارتقای ایمنی حفاظ ایمنی مانند نصب بلوک مفصلی دراین محور پرتصادف در دست انجام است.

مسعود قاسمی، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آمار تصادفات آزادراه زنجان-قزوین درباره تمهیدات ایمنی در این نقطه حادثه‌خیز گفت: اجرای پروژه‌هایی جهت ارتقای ایمنی حفاظ ایمنی مانند نصب بلوک مفصلی در دست انجام است.

وی افزود: در سال جاری در بخش‌هایی از آزادراه زنجان- قزوین جهت ارتقای ایمنی حفاظ ایمنی پروژه‌هایی انجام شده است، چون رانندگان سنگین مانند اتوبوس و تریلی از یک لاین به لاین دیگر منحرف می‌شدند.

قاسمی افزود: برای این بخش ما مناقصه ۵۰ کیلومتر بلوک مفصلی از سمت عوارض زنجان به سمت قزوین انجام دادیم که شروع کار از ماه گذشته آغاز شده و از سمت عوارضی زنجان-قزوین به سمت قزوین این پروژه‌ها اجرا می‌شود.

این مدیر استانی با اشاره به اجرای پروژه در بخش دیگر آزادراه گفت: برای بخش دیگر بزرگراه و پوشش کل اتوبان مناقصه دیگری انجام شد و پیمانکار مشخص شده است. در صورتی که شرایط جوی مناسب باشد نیز شروع اجرای ۵۰ کیلومتر بعدی آغاز خواهد شد. امیدواریم در صورت تامین مالی تا پایان سال ۹۸  پروژه به طور کامل انجام شود و بلوک‌های مفصلی در وسط آزادراه زنجان-قزوین به طول۱۵۰ کیلومتر نصب شوند.

وی با اشاره به وضعیت چگونکی رخ دادن تصادف‌ها در بخش حادثه‌خیزاین بزرگراه توضیح داد: تصادفات این مقطع مربوط به ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس یا تریلی است که از لاین مقابل و از وسط به گارد مقابل برخورد می‌کنند و با خودرو یا وسایل نقلیه در لاین روبرو تصادف ایجاد می‌شود. چنین تصادفی متاسفانه در روزهای اخیر رخ داده است که علت آن صد در صد خطای انسانی و خوب آلودگی بوده است. 

قاسمی با بیان وضعیت آشکارسازی نقاط پرتصادف در محورهای استان نیز گفت: در سال‌های گذشته با همکاری پلیس راه، ۹۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده که با خط‌کشی‌ها و تجهیزات ایمنی تا کنون ۱۰ نقطه پرحادثه اصلاح و رفع شده است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان زنجان همچنین اضافه کرد: در سال جاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی با اولویت محورهای اصلی و شریانی خط کشی می‌شود./