شناسهٔ خبر: 61122 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مهرآباد:

هماهنگی عملیاتی میان نیروهای امدادی در فرودگاه مهرآباد بسیار خوب است

مصاحبه مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با اشاره به برگزای موفق مانور دوسالانه طرح اضطراری این فرودگاه گفت: هماهنگی عملیاتی میان نیروهای امدادی در فرودگاه مهرآباد بسیار خوب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرسعید صفی‌نیا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در حاشیه برگزاری مانور طرح اضطراری این فرودگاه، در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه عملیاتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برنامه‌ای برای مانورهای منظم وجود دارد. بر این اساس در هر فرودگاه کل مجموعه نیروی انسانی و تجهیزات فرودگاهی ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک طرح اضطراری محدود ۶ ماهه، یک مانور یک ساله و یک مانور ۲ ساله برگزار می‌شود. امروز مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد. همکاران ما از جمله  مجموعه سپاه فرودگاه مهرآباد، هم مجموعه پلیس فرودگاه مهراباد و هم کارکنان عملیاتی این فرودگاه، با موفقیت زیاد این مانور را برگزار کردند. نتیجه ارزیابی این مانور نیز در آینده نزدیک توسط مدیرکل ارزیابی و مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتشر خواهد شد.

صفی‌نیا درباره نیروهای فعال در این مانور گفت: مجموعه پرسنلی که در بخش عملیات ایمنی و آتش‌نشانی فعال هستند، مجموعه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مهرآباد، نیروهای پلیس فرودگاه، اورژانس شهر، ستاد مدیریت بحران، شهرداری تهران، پزشک قانونی و کلیه مجموعه‌هایی که با فرودگاه بین‌المللی مهرآباد توافقنامه دارند، امروز در عملیات حضور داشتند.

وی افزود:  همه دست‌اندرکاران کار خود را با موفقیت انجام دادند و لازم است من به عنوان فرمانده عملیات نجات و امداد از همه دست‌اندرکاران این مانور تشکر کنم.

هماهنگی خوب میان نیروهای عملیاتی

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به موفقیت مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران گفت: از آنجا که من خود یک آدم عملیاتی هستم، متوجه می‌شوم که اقدامات همکاران در چه سطحی بوده است. اگر در ارزیابی نیز یافته‌هایی وجود داشته باشد، دفتر ارزیابی و نظارت به ما اعلام می‌کنند که برای مانورهای بعدی آماده‌تر شویم.

وی هماهنگی میان نیروهای فعال در مانور را عالی ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی بین پلیس و سپاه بسیار خوب بوده است. حضور این تعداد افراد در منطقه ایرساید که منطقه ممنوعه محسوب می‌شود، نیاز به هماهنگی قوی دارد.

صفی نیا ادامه داد: مانور عملیات فرودگاهی با مانور در سطح شهر تفاوت زیادی دارد، چراکه هواپیمایی که دچار بحران می‌شود، ابتدا اعلام وضعیت اضطراری می‌کند. در صورت ادامه وضعیت اضطراری و بروز سانحه، اعلام حادثه شده و فعالیت جدی شروع می‌شود. این اقدامات به صورت مرحله بندی شده اجرا می‌شود.