شناسهٔ خبر: 6113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات اداره بنادر شهید باهنر اعلام کرد:

خط مسافری جاسک- عمان راه‌اندازی می‌شود/ رونق اقتصاد دریایی در سواحل مکران با ایجاد زیرساخت‌ها

بنادر مسافری استان هرمزگان و سفرهای نوروزی معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از عزم جدی مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور توسعه اقتصادی منطقه شرق استان و سواحل مکران به ویژه در زمینه گردشگری و تجارت دریایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب اظهار کرد: در بندر تیاب ۹۰ فروند شناور و در بندر چند منظوره سیریک نیز حدود ۷۰ فروند شناور فعالیت دارند که اغلب آنها موتور لنج و تعدادی نیز شناورهای بارج حامل شن و ماسه است که مقصد آنها عمدتاً بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله امارات و عمان است.

عسکری نسب افزود: در بندر جاسک که از قدیمی ترین بنادر استان است، هم شناور چندمنظوره سنتی تجاری و هم شناور فلزی برای جابجایی محموله ها فعالیت می کنند.

لایروبی بندر جاسک برای پذیرش کشتی های بزرگتر

معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر فراهم شدن زیرساخت های مسافری همچون ترمینال مسافری و انبار توشه در بندر جاسک، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری و رایزنی با شرکت‌های بخش خصوصی هستیم تا خط مسافری جاسک به عمان را  فعال کنیم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر لایروبی بندر جاسک برای پذیرش کشتی های بزرگتر و ارتقاء وضعیت حمل و نقل دریایی از حالت شناورهای سنتی و لنج های چوبی به شناورهای فلزی نیز در دستور کار قرار دارد.  

افزایش بازرسی ایمنی و فنی شناورها در شرق هرمزگان

عسکری نسب ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور اعمال حاکمیت سازمان بنادر در زمینه تردد شناورهای سنتی در منطقه شرق هرمزگان، از افزایش بازرسی ایمنی و فنی از شناورهای متردد در این منطقه را از جمله برنامه های سال جاری عنوان کرد.

این مقام مسئول در این رابطه توضیح داد: در بنادری که افسر ایمنی نداشتیم، نیروهایمان را مستقر کردیم؛ به عنوان مثال در بندر سیریک یک نماینده مستقر کرده ایم که هم کار حاکمیتی و هم کار بازرسی شناورها را انجام می دهد.

وی گفت: در بندر جاسک نیز تعداد نیروهای فنی و بازرسی را به سه نفر افزایش داده‌ایم. همچنین، سامانه جامع دریایی را به منظور رصد آمار و ارقام شناورها و ترددهای دریایی فعال کرده ایم.

کلوب های همیار ناجی در سواحل شرق هرمزگان راه اندازی می شود

معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آماده بودن زیرساخت های گردشگری در بنادر شرق هرمزگان سخن به میان آورد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر گردشگر طی تعطیلات نوروزی سال ۹۴ از جاذبه های ساحلی شهرستان سیریک بازدید کردند.

وی اضافه کرد: زیرساخت هایی در حال آماده سازی است تا کلوب های همیار ناجی برای استفاده از نیروهای مردمی در عملیات جستجو و نجات دریایی نیز در سواحل این منطقه راه اندازی شود.

تلاش برای رونق گردشگری ساحلی و دریایی در سواحل مکران

عسکری نسب در پایان گفت: با تشکیل جلساتی مشترک با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طی سال جاری تلاش خواهیم کرد تا با راه اندازی کمیته های مختلفی، گردشگری ساحلی و دریایی را در سواحل مکران رونق دهیم.

لازم به ذکر است، اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هر چند که در بندرعباس واقع شده است، اما کار نظارت و مدیریت بر بنادر مسافری این شهر و بنادر تحت نظر سازمان بنادر واقع در شرق هرمزگان را به عهده دارد. بنادر جاسک، سیریک، کوهستک، تیاب، هرمز و بندر شهید حقانی در کنار بندر شهید باهنر از جمله بنادر مهم تحت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر است./

نظر شما