شناسهٔ خبر: 61155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان خبر داد

وجود ۲۰۸ پروژه در حوزه مسکن، راه‌های مواصلاتی و راه آهن در چهارمحال و بختیاری

داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از وجود ۲۰۸ پروژه فعال در حوزه مسکن، راه‌های مواصلاتی، راه آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ،داریوش حسینی مدیرکل راه وشهرسازی، با اشاره به اینکه رشد ۲.۵ برابری جمعیت استان طی ۴۰ سال اخیر و مهاجرت از روستاهای همجوار به شهرها باعث افزایش تقاضا در بازار مسکن شهری خصوصاً مرکز استان شده است، گفت: ساخت ۲۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن ارزان‌ قیمت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گامی در جهت تعدیل نوسانات قیمت در بازار مسکن بوده است.

حسینی همچنین افزود: در حوزه بازآفرینی شهری و توجه به احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان طرح‌های اجرایی در دست اقدام است.

وی، با بیان اینکه ۱۸ شهر چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر مجموعاً دارای یک هزار و ۹۲ هکتار محدوده بافت ناکارآمد هستند، ادامه داد: این شهرها دارای ۲۴۰ هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی هستند که از این تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۴۸ واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

داریوش حسینی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازآفرینی شهری و توجه به احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین اصلاح و ارتقای مشخصه سکونت‌های غیر رسمی موضوعی بود که در جهت کاهش میزان آسیب از بافت‌های فرسوده، زیباسازی شهری و ساماندهی این مناطق مورد توجه ویژه قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر استان با دارا بودن ۲۰۸ پروژه فعال در حوزه مسکن، راه‌های مواصلاتی، راه آهن، ساختمان و تأسیسات عمومی و دولتی و با تهیه طرح‌های جامع و تفضیلی شهرسازی و معماری در حال ارتقای شاخص‌های زیربنایی است.