شناسهٔ خبر: 61157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری نهاوند خبر داد؛

مهار تراشه سنگی محور نهاوند نورآباد در دستور کار است

جاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهاوند از عملیات اجرایی مهار تراشه سنگی محور نهاوند نورآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد موسی مومنی با اشاره به اینکه محور نهاوند نورآباد یکی از محورهای پرتردد این شهرستان است، اظهار داشت: وقوع دو زلزله ۳.۱ و ۴.۱ ریشتری در اواخر مهرماه امسال در نهاوند موجب ترک برداشتن تراشه سنگ عظیمی در جاده پرتردد نهاوند نورآباد شد.

وی با تأکید بر اینکه با رانش زمین احتمال سقوط این تراشه سنگی به داخل جاده زیاد است، افزود: با توجه به حساسیت موضوع اقدامات لازم و اصولی برای مهار تخته سنگ و ایمنی سازی این جاده قبل از وقوع هر گونه حادثه ناگوار در دستور کار قرار گرفت.

مومنی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز جهت ایمن سازی این جاده از سوی استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین و پیمانکار اجرای این طرح هم انتخاب شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهاوند ابراز داشت: علاوه بر مهار تراشه سنگی تاکنون اقداماتی از جمله لکه گیری و درزگیری، خاکریز بازدارنده، خاکریز دماغه پل ها، نصب چراغ چشمک زن، نصب روشنایی برقی و چراغ چشمک زن سولار، نصب گاردریل و عملیات خط کشی به منظور ایمن سازی این محور انجام شده است.