شناسهٔ خبر: 61162 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک مسئول سازمان بنادر اعلام کرد

تکذیب ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران/ صادرات و واردات بین ایران و امارات طبق روال قبلى انجام مي‌شود

روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى ضمن تکذیب ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پى تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: هیچ ممنوعیت، محدودیت و تفکیک کالایى بین ایران و امارات صورت نگرفته و صادرات و واردات طبق روال قبل در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان  در واکنش به خبری مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها، اظهار کرد: چنین خبری مربوط به سایت رسمی گمرک نیست و پس از صحبتی که ما با مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران داشتیم این خبر تایید نشد.

وی ادامه داد: بنابراین خبر خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های آمریکایی‌ها ممنوع و محدود شده است صحت ندارد و هیچ منبع رسمی نیز آن را تایید نمی‌کند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مبادلات بازرگانی بین ایران و امارات در حال حاضر برقرار است، بیان کرد: در مورد این خبر که شاید شخص خاصی آن را مطرح کرده ممکن است مشکل خاصی مربوط به خود شناور  و یا صاحبان کالای آن وجود داشته که عاملی برای ممنوعیت خروج کالا از امارات و ورود آن به ایران شده است.

بهزادیان، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی  مبنی بر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران وجود ندارد کما اینکه صادرات به کشور امارات صورت می‌گیرد و واردات نیز از این کشور به مقصد ایران انجام می شود و هیچ گونه محدودیت و تفکیک کالایی نیز در این رابطه مدنظر قرار نگرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنى است که به تازگى خبرى مبنى بر ممنوعیت خروج برخى اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پى تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا منتشر شده است که قویا تکذیب شده و هیچ منبع رسمى اعم از گمرک جمهورى اسلامى ایران و سازمان بنادر و دریانوردى آن را تایید نمى‌کند.