شناسهٔ خبر: 61165 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم سالروز استقلال الجزایر:

ایران همواره از صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت مي‌كند/ فراهم بودن بسترها برای گسترش همکاری های ایران و الجزایر

نشست وزیر راه و شهرسازی با مدیران هوانوردی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در مراسم شصت و چهارمین سالروز استقلال الجزایر، این روز را به ملت این کشور تبریک و از آماده بودن بسترها برای ادامه همکاری ها بین دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته (۲۲ آبان) در مراسم شصت و چهارمین سالروز استقلال الجزایر شرکت و این روز که سالروز نبرد قهرمانانه مردم این کشور و رهایی آنها از چنگ استعمار بود را به ملت این کشور تبریک گفت.

اسلامی در این مراسم با اشاره به پیام اخیر عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر به مناسبت سالروز آغاز انقلاب الجزایرگفت: رمز پیشرفت و پیروزی كشورهایی مانند ایران و الجزایر كه تاریخ درخشانی از انقلاب و مقاومت علیه زورگویی‌های قدرت‌های خارجی دارند، پایبندی‌شان به اصول استقلال‌طلبی، استعمار ستیزی و مبارزه با ظم و بی عدالتی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چارجوب سیاست خارجی خود، همواره از صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت كرده و معتقد است امنیت باید برای همه كشورها بدون تبعیض و در چارچوب تشریك مساعی جمعی و چندجانبه‌گرایی در صحنه بین‌الملل تأمین شود. امنیت یك یا چند كشور نمی‌تواند از راه ناامنی سایر كشورها حاصل شود و به همین خاطر ما به شدت مخالف روندهای یك‌جانبه گرایی، تحریم و تحمیل نظرات در راستای منافع یك كشور یا تعداد معدودی از كشورها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روابط دوجانبه خوب فرهنگی و نزدیك بودن مواضع كلی دو كشور ایران و الجزایر درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی مانند حمایت از مسلمانان جهان، گفت: در بخش اقتصادی ایران و الجزایر همكاری‌هایی در زمینه‌های خدمات فنی- مهندسی، ساخت مسكن، خودروسازی، پروژه‌های زیربنایی و داروسازی داشته‌اند و بستر لازم برای گسترش هرچه بیشتر همكاری‌ها در چارچوب كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در این مراسم که با خوش‌آمد گویی عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران همراه بود ، شخصیت‌هایی همچون محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ، سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان ، سفیران تعدادی از کشورهای خارجی در تهران ازجمله سفیران قطر ، عمان ، کوبا ، فلسطین ، آلمان ، روسیه در ایران‌ همچنین تعدادی از مقامات وزارت خارجه ، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران و بسیاری دیگر از مقامات کشوری و بین‌المللی حضور داشتند .

ایران و الجزایر به‌عنوان دو کشور اسلامی و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روابط خوب و روبه رشدی با یکدیگر داشته‌اند و در سال‌های اخیر تلاش شده است تا حجم مبادلات اقتصادی و تجاری میان تهران و الجزیره افزایش یابد.