شناسهٔ خبر: 61192 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

بارش برف و تگرگ در ارتفاعات البرز و زاگرس / مواج بودن خلیج فارس طی دو روز آینده

آب و هوا امروز فعالیت سامانه بارشی به صورت ابرناکی بارش باران در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور است و برای مناطقی از شمال شرق کشور هم بارش پراکنده پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی به صورت ابرناکی بارش باران در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور است و برای مناطقی از شمال شرق کشور هم بارش پراکنده پیش‌بینی شد. براین اساس بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نبود.

با این حال امروز بعدازظهر با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب و غرب به کشور امروز و پنجشنبه، جنوب غرب، جنوب، غرب، شمال غرب، مرکز، بخش‌هایی از یزد، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در بخش‌های جنوبی کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد نیز رخ خواهد داد و امروز و فردا در ارتفاعات البرز و زاگرس شامل ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری،  کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش بینی می شود.

 بنابراین اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی منتهی به آنها موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده ای این مناطق می شود. از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران  بکار گرفته شود.

شدت بارش امروز در گیلان و ارتفاعات البرز بود و از بعدازظهر شدت بارش در خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال و شرق فارس است.

با این حال طبق اطلاع رسانی سازمان هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه امروز بارش شدید باران توام با رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ را در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب  فارس، شمال بوشهر شاهد خواهیم بود.

همین شرایط فردا و جمعه در دیگر نقاز کشور از جمله جنوب ایلام، خوزستان،  چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، نیمه غربی اصفهان، جنوب و شرق لرستان و شمال بوشهر تداوم خواهد داشت.

امروز شرق خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز و  فردا پنجشنبه و جمعه غرب و مرکز خلیج فارس و سواحل بوشهر و خوزستان به سبب باد شدید موقت، رگبار باران، رعدوبرق مواج پیش بینی می‌شود. لذا توصیه می شود احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آمده و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

 تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری گاهش با وزش باد و باران را تجربه کرد و بیشینه دما در آن ۱۲ درجه بالای صفر بود و پیش‌بینی می‌شود کمینه دما فردا صبح در ایستگاه مهرآباد در پایتخت ۶ درجه باشد و آسمانی ابری همراه با وزش باد و باران را شاهد باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۳۱ درجه بالای صفر و سردترین هم بجنورد با کمیه دمای یک درجه زیر صفر بود.

دمای و شرایط جوی سه روز اخیر استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.