شناسهٔ خبر: 61194 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اداره کل خط و ساز های فنی ۷ آذر برگزار می‌کند:

سمینار «آشنایی با ابزار هزینه چرخه عمر برای پل‌ها»

پوستر سمینار «آشنایی با ابزار هزینه چرخه عمر برای پل‌ها» ۷ آذر در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سمینار «آشنایی با ابزار هزینه چرخه عمر برای پل‌ها» ۷ آذر در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار می‌شود ، این رویداد به منظور بهبود شرایط تعمیر و نگهداری پل‌ها از دیدگاه فنی، اقتصادی و زیست محیطی و ازسوی اداره کل خط و سازه‌های فنی پیگیری می ‌شود.

بر اساس این گزارش، این اقدام در قالب کارگروه UIC و در ارتباط با پروژه MAINLINE است که با هدف دستیابی به ابزاری برای ارزیابی چرخه عمر خط و سازه‌های راه آهن برگزار خواهد شد.

گفتنی است این پروژه تحت نظر اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها UIC و توسط راه‌آهن‌ها و شرکت‌هایی نظیر DB آلمان، COWI دانمارک، NetworkRail انگلستانTWI ،انگستان، TU GrazترکیهSKM لهستان و ... با همکاری دانشگاه‌هایی نظیر سوئد Lulea University of technology انگستان University of Surrey و ... انجام شده است.

این پروژه شامل ۳۰ گزارش درحوزه تعمیر ونگهداری وجایگزینی پل‌ها است که بخش‌های اصلی آن شامل روش‌های تعمیر و مقاوم سازی پل‌ها، روش‌های کد گذاری خرابی، روش‌های مستند سازی پروژه‌های تعمیر و مقاوم سازی، روش‌های ارزیابی خرابی و خوردگی در پل‌های فلزی، روش‌های تعویض پل‌ها، روش‌های پایش سلامت پل‌ها و درنهایت ابزار ارزیابی هزینه چرخه عمر پل‌هاست.