شناسهٔ خبر: 61195 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

استقرار ۵۰ دستگاه برف خور در استانهای برفگیر کشور

عبدالهاشم حسن نیا رئیس ­­سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تجهیز جاده های برف گیر کشور به ۵۰ دستگاه خودرو برف خور برای کاهش مشکلات در ایام بارش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به اینکه تعداد این خودروهای در استان‌های بزرگ مانند تهران بیشتر خواهد بود افزود: این خودروها می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به تخلیه برف اقدام کنند.

وی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما بابیان اینکه آموزش نیروهای مستقر در راهداری‌ها نیز از فعالیت قابل‌توجه امسال بوده است گفت: این افراد به‌منظور مسئولیت‌پذیری بیشتر و اقدام به‌موقع پیش از شروع بارش‌ها آموزش‌دیده‌اند.

رئیس ­­سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ۶هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را در شریان‌های اصلی نقاط خاص برف‌گیر دانست و ادامه داد: استفاده از محلول آب و نمک و تیغه‌های برف‌روب پیشرفته و هم گام با تکنولوژی روز دنیا،​ از دیگر فعالیت انجام‌شده در این بخش است.

حسن نیا با ­اشاره به مجهز بودن ­راه‌های سراسر کشور به ۶۵۰ هزار گروه راهداری در راهدارخانه‌ها قبل از شروع بارش‌ها گفت: ۹ هزار دستگاه خودرو برف‌روب و نمک‌پاش در سراسر کشور و جاده‌ها آماده فعالیت و کمک‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات‌رسانی و ایجاد شرایط مناسب برای جلوگیری از بروز مشکل افزود: حتماً به رانندگان توصیه می‌شود در زمان تردد در جاده‌ها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در صورت بروز مشکل می‌توانند در محل راهدارخانه مستقر شوند.

رئیس ­سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مسافران پیش از سفر می‌توانند از سامانه ۱۴۱ و سایت سازمان راهداری اطلاعات جاده‌ای را دریافت و سپس اقدام به سفر کنند.