شناسهٔ خبر: 61245 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شرق کشور در سه روز آینده / بارش برف و تگرگ در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی

آب و هوا طی سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی سه روز آینده سامانه بارشی در نیمه غربی و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود.

شدت فعالیت این سامانه طی امروز و فردا جمعه در جنوب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

براین اساس امروز در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس بارش برف و مه پیش‌بینی می شود.

در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بخش‌هایی از استان های اصفهان، قم و یزد و با شدت بیشتر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمال استان فارس بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که از بعدازظهر امروز و صبح جمعه در جنوب استان لرستان و شمال شرق خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

جمعه با ادامه فعالیت سامانه در جنوب و جنوب غرب کشور به تدریج گستره فعالیت سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

این سامانه شنبه در استان‌های واقع در شرق و شمال شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

همچنین امروز و فردا جمعه د ربخش‌هایی از استان‌های واقع در سواحل جنوب دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس مواج بوده، لذا توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناورها به خصوص شناورهای سبک به عمل آید.

تهران امروز کمینه دمای ۹ درجه را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود فردا با ۲ درجه کاهش صبح پایتخت کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر را در ایستگاه مهرآباد تجربه کند. از همین رو بیشینه دما در هوای نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد تهران ۱۱ درجه بود و فردا این دما انتظار می‌رود با سردتر شدن ۹ درجه باشد.

امروز مشهد با کمینه دمای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با ثبت دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان بود.  

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.