شناسهٔ خبر: 61269 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن انجام شد

توافق راه‌آهن و شهرداری اهواز برای اجرای چهار پروژه شهری/ ریل باس درون شهری اهواز ۱۳ توقفگاه خواهد داشت

جلسه توافقتانه اجرای چهار پروژه شهری با محوریت بخش ریلی در نشست مشترک عضو هیئت مدیره راه‌آهن و شهردار اهواز با هدف تسهیل تردد و کاهش ترافیک با محور ریلی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در نشست مشترک عضو هیئت مدیره راه‌آهن و شهردار اهواز، اجرای چهار پروژه شهری با محوریت بخش ریلی که کوجب تسهیل تردد مردم و کاهش ترافیک می شود نهایی شد. 

در این نشست که در اهواز برگزار شد، سعید رسولی عضو هیئت مدیره راه‌آهن گفت: در چند سال گذشته، رویکرد بسیار موثری در مجموعه راه‌آهن به وجود آمد که نوید دهنده تحولات بزرگی در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور است.

وی ادامه داد: در رویکرد کنونی، خدمات رسانی راه آهن صرفاً به مسافربری بین شهری محدود نیست و مقرر است تا خطوط راه آهن در خدمت رفاه شهروندان در جابجایی مسافر مسیرهای حومه ای، رونق صنعت و انصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی، اشتغال‌زایی، توسعه گردشگری و .. باشد.

عضو هیئت مدیره راه‌آهن خوزستان را یکی از استان‌های هدف در رویکرد جدید راه‌آهن خواند و گفت: طرح های بزرگی در استان خوزستان تعریف شده که شامل اتصال ریلی شلمچه به بصره، توسعه ایستگاه های مرکزی، کارون، اهواز و ایستگاه اندیمشک در قالبTOD (توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی) است.

او افزود: اتصال مسجد سلیمان به اهواز، اتصال سربندر به خرمشهر و احداث پارک لجستیک اندیمشک، بخشی از این پروژه‌هاست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، توسعه در استان خوزستان و کشور رقم می خورد.

رسولی با تقدیر از همراهی شهردار اهواز، اظهار کرد: اهواز نخستین شهری در کشور است که به زودی از امکان جابجایی مسافر در مسیرهای درون شهری از خدمات اتوبوس ریلی بهره مند خواهد شد که با همکاری شهرداری و اداره کل راه آهن جنوب، این خدمت ارزشمند به مردم عزیز اهواز ارائه خواهد شد.

احداث ۱۳ توقف گاه ریل باس

همچنین در ادامه این نشست منصور کتان باف شهردار اهواز نیز گفت: با صدور مجوز از سوی راه آهن، به زودی عملیات اجرایی پروژه های تقاطع غیرهمسطح سپنتا و ۱۸ متری چهارم کیان آباد، احداث ۱۳ توقف گاه ریل باس درون شهری و تعریض و توسعه خیابان امام شرقی(ره) از محدوده ایستگاه راه آهن کارون تا خیابان شهید رستگاری مطابق طرح‌های مصوب، آغاز می شود.

او در خصوص احداث ۱۳ ایستگاه ریل باس گفت: بر اساس توافق انجام شده، ایستگاه های مکانیزه موقتی با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... در محل های مورد نظر احداث و به تدریج سازه‌های دائمی طبق استانداردهای راه آهن ساخته خواهد شد.

شهردار اهواز افتتاح خطوط ریل باس را زمینه‌ساز تحولی بزرگ در حمل و نقل شهری دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برای تشویق مردم به استفاده از ریل باس تاکید کرد.

 

 

 

برچسب‌ها: