شناسهٔ خبر: 61279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی بیان کرد:

رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی TOD در راهبردهای توسعه شهر قزوین قرار دارد

نشست جلسه هماهنگی نشست تخصصی TOD با رویکرد بررسی چگونگی مدیریت و برگزاری همایش ملی TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ جلسه هماهنگی برگزاری نشست تخصصی TOD توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین و با رویکرد توجه به راهبردهای پیش‌بینی شده توسعه شهر قزوین، مبتنی بر حمل و نقل همگانی برگزار شد.

این جلسه با حضور داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، معاونین و مدیران شهرداری قزوین و مدیران حوزه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی چگونگی مدیریت و برگزاری همایش ملی TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار شد.

داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه گفت: شهرداری قزوین در حوزه توسعه مسیر دوچرخه‌سواری و حمل و نقل پاک موفق عمل کرده است به‌طوریکه امروزه شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان از وسایل‌نقلیه ‌عمومی و دوچرخه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: تقویت کردن سیستم حمل و نقل هوشمند ITS در حوزه زیرساخت‌ها ضروری است و همچنین لازم است اقدامات عملیاتی در زمینه فرهنگ ترافیکی انجام دهیم.

اصغری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین نیز با اشاره به این که در راهبردهای پیش‌بینی شده توسعه شهر قزوین به رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی TOD توجه جدی خواهد شد، بیان کرد: امروزه، توسعه حمل و نقل عمومی در کانون توجه برنامه‌ریزان و طراحان شهری قرار گرفته و دلیل آن هم افزایش طول سفرهای شهری و ازدحام ترافیک خصوصاً در اطراف کاربری‌های جاذب سفر و گردشگران است.