شناسهٔ خبر: 61302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

آغاز عملیات پاک سازی دره فصلی گناوه از لکه های نفتی

پاک سازی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک سازی دره فصلی شول شهرستان گناوه از لکه های نفتی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ، سیاوش ارجمند زاده در اینباره افزود: به دنبال گزارش دریافتی مبنی بر آلودگی رودخانه گناوه به لکه های نفت خام، بلافاصله با هماهنگی های انجام شده تیم مقابله و کارشناسان مربوطه به همراه تجهیزات و وسایل کامل پاکسازی و مقابله با آلودگی ( جاذب های نفتی، تجهیزات مکانیکی و دیسپرست) به بندر گناوه اعزام شدند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد تجهیزات پشتیبانی به همراه نفرات آماده به عملیات توسط شناور یدکش تاسوعا از بوشهر به گناوه اعزام شوند.

ارجمند زاده عنوان کرد: با توجه به بررسی و ارزیابی کارشناسان اداره ایمنی به همراه اداره بندر و دریانوردی گناوه از شرایط آلودگی، در مرحله اول عملیات مقابله و پاکسازی به منظور پیشگری از ورود لکه های نفتی به دریا، تیم مقابله با استفاده از بوم های جاذب نفتی اقدام به بوم اندازی از روی پل کرد که این مهم سبب جذب بخشی از لکه های نفتی در محدوده پل سید رضا و پیشگیری از ورود لکه ها به دریا شد.

وی بیان کرد: همچنین امروز پایش دریایی محدوده بندر گناوه نیز توسط کارشناسان مقابله با آلودگی به اتفاق نماینده محیط زیست انجام می گیرد.

ارجمند زاده اظهار داشت: یدک کش اداره کل بنادر استان بوشهر به همراه تجهیزات کمکی برای مقابله با آلودگی به بندر گناوه اعزام تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.