شناسهٔ خبر: 61303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

نجات ۱۲ نفر سرنشین یک شناور در آب های منطقه پارس جنوبی

شناور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۱۲ نفر سرنشین شناور خدمه بر گامرون در حوالی آب های منطقه پارس جنوبی از خطر نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ، سیاوش ارجمندزاده در بیان جزییات این سانحه دریایی اظهارداشت: یک فروند یدک کش با ملیت ایرانی که از سکوی پاسارگاد ۱۰۰ به مقصد جزیره کیش در حرکت بود، در فاصله ۳۰ مایلی عسلویه به علت از کار افتادن موتور از کنترل خارج شده و از ادامه مسیر بازماند.

وی بیان داشت: این شناور حوالی ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه امروز اعلام اضطرار کرد و شناور ناجی ۱۸ و یدک کش فتح المبین پس از اعزام به موقعیت، موفق شدند در ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه سرنشیان شناور یاد شده را نجات و شناور مضطر را یدک و به عسلویه منتقل نمایند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه نامساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجی۱۸، افراد نجات یافته را حوالی ساعت ۱۹ امروز در بندر عسلویه به ساحل رساند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی نجات یافتگان رضایت بخش گزارش شده است.

ارجمند زاده به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.