شناسهٔ خبر: 61312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری کشور بیان کرد؛

راهداری زمستانی، مدیریت لحظه های پیش بینی نشده است

بازدید مدیر دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مدیریت راهداری زمستانی مدیریت بحران و مدیریت لحظه های پیش بینی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در نشست هماهنگی راهداری زمستانی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه راهداری زمستانی همیشه حساس بوده و مدیریت کردن نیز در آن امری مهم است، اظهار داشت: به دلیل همین غیرقابل پیش بینی بودن باید استفاده از تجهیزات در این برهه بسیار قوی باشد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئول و پاسخگوی مشکلات حوزه راهداری و جاده است و باید با حساسیت زیاد دنبال شود.

رودباری ادامه داد: افکار عمومی توان پذیرش نقطه ضعف های جاده ای را ندارد و به همین دلیل اقدامات اجرایی باید به شکل کامل باشد.

مدیر دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه راهداری همدان همواره روسفید بوده است، یادآور شد: از هر محوری وارد همدان شویم شاهد روان بودن راه‌های استان هستیم چرا که در شرایط بحرانی عوامل راهداری استان در جاده ها هستند تا از هر گونه ترافیک و راهبندان جاده ای جلوگیری شود.

محمد رودباری با تأکید بر اینکه در هر شرایط و به هر علتی جاده ای مسدود شود راهداری باید پاسخگو باشد، بیان کرد: آموزش در رأس همه امور راهداری است و تمامی عواملی که در راهداری زمستانی دخیل هستند باید آموزش لازم را دیده و توجیه شوند.

این مسئول در ادامه بر تعامل و همکاری با سایر نهادهای و دستگاه های مرتبط تأکید و تصریح کرد: توان راهداری محدود است و در شرایط حاد حتما نیازمند استفاده از توان دیگر ارگان‌ها بوده و هست و در حقیقت ارتباط و تعامل نقش بسزایی در پیشبرد امور دارد.

رودباری ابراز داشت: گاهی باید در موارد خاص قادر به تصمیم گیری های مناسب باشیم و اگر لازم بود حتی باید جاده ها نیز بسته شود زیرا همه توان ما باید حفاظت از جان مردم و سفرهای ایمن باشد.

وی اضافه کرد: در بحث راهداری جاده ای، رعایت استرس مسافران در جاده ها باید توجه شود شاید آنها تجربه و شجاعت راهداران را نداشته باشند.

این مسئول همچنین اطلاع رسانی، همکاری و تعامل، کنترل و نظارت، بازنگری امور، رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت را از مهمترین موارد کار در راهداری جاده ای عنوان کرد.