شناسهٔ خبر: 61325 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسي اعلام كرد

روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای صنعتی تا اواسط هفته / ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور از سه‌شنبه

آب و هوا- هواشناسی براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از فردا یکشنبه تا سه‌شنبه به تدریج روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای صنعتی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از فردا یکشنبه تا سه‌شنبه به تدریج روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای صنعتی کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین و بندرعباس با ثبت بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان گزارش شد.

طی دو، سه روز گذشته بیشترین میزا نبارش در ایستگاه حسینیه با ۱۲۱ میلی متر در استان خوزستان گزارش شد و بعد از یاسوج با ۱۲۰ و سی سخت با ۱۱۸ میلی متر به ترتیب بیشترین میزان بارش‌ها را داشتند.

با ضعیف شدن سامانه بارشی امروز تنها در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد و به تدریج با خروج این سامانه از کشور اکثر مناطق کشور طی دو، سه روز آینده آسمانی صاف خواهند داشت.

با این حال طی این مدت تنها در بخش‌های غربی دریای خزر در استان گیلان و مازندران شاهد بارش باران خواهند بود.

آب‌های جنوب کشور و خلیج فارس در قسمت شرقی و مرکزی مواج و متلاطم است.

براساس بررشی نقشه‌های پیش‌یابی از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب بخش‌هایی از جنوبی و مرکزی کشور شاهد بارندگی خواهند بود.

تهران امروز آسمانی صاف، کمی ابری همراه با وزش باد داشت که کمینه دمای آن در ایستگاه مهرآباد ۶ درجه بالای صفر گزارش شد.

دما و شرایط جوی استان‌های کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.