شناسهٔ خبر: 61344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس كارگروه تخصصی مديريت بحران راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

نقشه مديريت بحران راه‌ها تدوين شود/اصفهان جانشين و معين استان تهران در بحران‌های بزرگ كشور

مهدی خضری رئیس كارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خواستار تدوین نقشه مدیریت بحران راه‌های استان اصفهان برای مقابله با هرگونه بحران و حوادث غیرمترقبه جاده‌ای شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری در كارگروه تخصصی مدیریت بحران اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان اظهاركرد:‌ آمادگی در بخش راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان دومقوله استراتژیك وحساس كشور ضروری است.

وی  با اشاره به اینكه اصفهان جانشین و معین استان تهران در مواقع بروز بحران است، ادامه داد: اولین گام برای مدیریت بحران ،داشتن شناخت دقیق و و كامل از ظرفیت ها، نقاط ضعف و قوت است.

خضری خاطرنشان كرد: حوزه راهداری وحمل ونقل جاده ای در همه بحران ها اهمیت ویژه ای دارند، اخلال درعبور مرور مردم و ناوگان حمل ونقل جاده ای علاوه بر ایجاد مشكلات برای مردم استان، خدمت رسانی به مردم را دچار مشكل می كند.

رئیس كارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تاكید كرد: برگزاری مانورهای متعدد، ایجاد آمادگی در مجتمع های خدماتی- رفاهی برای مقابله با بحران، تدوین بسته های آموزشی مدیریت بحران برای راهداران و سایر كارشناسان از جمله مسائلی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تشكیل اتاق بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا انسانی را ضروری دانست وافزود: مدیریت صحنه یكی از كلیدی ترین موضوعات در مدیریت بحران به شمار می آید كه نیازمند توجه بیشتر است.

 نقشه راه های جایگزین راه های شریانی در حال تدوین است

جانشین رئیس كارگروه مدیریت بحران حمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه به مقوله مدیریت صحنه بحران شد و افزود: هماهنگ سازی دستگاه های حاضر در صحنه برای كاهش تلفات و جلوگیری از بروز بحران های احتمالی دیگر ضروری است.

فرزاد دادخواه بزرگترین مشكل در هنگام وقوع بحران را عدم دسترسی به اطلاعات دانست و گفت: اطلاعات در سازمان ها نباید قائم به شخص باشد زیرا در نبود آن شخص تصمیم گیری برای مدیران بدون اطلاعات كافی سخت خواهد بود.

دادخواه اضافه كرد: اطلاعات در كارگروه مدیریت بحران باید قائم به اعضا باشد تا درمواقع لزوم همه افراد عضو امكان تصمیم گیری صحیح بر اساس اطلاعات كامل را داشته باشند.

وی اظهار كرد:  نقشه راه های جایگزین راه های شریانی استان اصفهان در آینده نزدیك تدوین  و در اختیار مسئولین ذی ربط قرار خواهد گرفت.

ضرورت الزام الصاق اطلاعات به بارنامه ناوگان حامل بارهای اسیدی و شیمیایی

معاون حمل ونقل اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان  نیز در این جلسه خواستار الزامی شدن الصاق اطلاعات مربوط به اطفا حریق یا پاكسازی به بارنامه ناوگان حامل بارهای اسیدی و شیمیایی كشور شد.

علیرضا جعفری اظهار كرد: تجربه و بررسی حوادث جاده ای نشان می دهد كه حساسیت شركت های حمل ونقل بار باید نسبت به حمل بارهای اسیدی و شیمیایی خطرناك افزایش یابد.

وی با بیان اینكه یكی از راه های سریع مهار بحران در واژگونی خودروهای حامل بارهای اسیدی یا شیمیایی  دریافت اطلاعات كامل از نوع مواد حمل شده است، افزود: این موضوع باید دربارنامه های ناوگان حمل ونقل بار قید شده و اطلاعات مرتبط با اطفا حریق یا پاكسازی آن نیز توضیح داده شود./

نظر شما